Fa una setmana l’empresa i els sindicats de SEAT a Martorell i Barcelona havien pactat un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO), fins el 31 de març. Però la manca de semiconductors ha obligat a tornar a ampliar l’ERTO final mes de juny.
No hi ha informació sobre quan pot acabar la manca de materials. Davant aquesta incertesa s’ha perllongat la regulació d’ocupació. La supressió del torns de nit de la línia 2 afectarà diàriament uns 900 treballadors i treballadores.
L’empresa i el comitè d’Empresa van arribar el passat dimecres, 21 de desembre, a un acord per prorrogar l’actual expedient d’ocupació sis mesos més, és a dir fins el 30 de juny.
Aquest mesura també ha estat adoptada per altres empreses del sector de l’Automòbil, com Ford o Stellantis.
Segons Matías Carnero (a la fotografia), president del comitè d’empresa i líder d’UGT, “tenim l’esperança que no sigui necessari aplicar l’ERTO totalment, però hi ha molta incertesa i per això hem optat per una posició de prudència i i allargar l’ERTPO sis mesos”, va declarar a La Vanguardia.
Fotografia: Catalunya Press