El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), que encapçala l’exalcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, ha adjudicat un contracte de serveis per a la redacció del projecte “Ampliació a quart carril en l’autopista AP-7 des de l’enllaç de Martorell fins l’enllaç de Vilafranca Centre”. L’import de l’adjudicació ha estat de 3 milions d’euros, IVA inclòs.
El projecte d’ampliació d’un quart carril entre Martorell i Vilafranca del Penedès (a la fotografia) al llarg de 23 kilòmetres d’autovia, representa un cost total de 140 milions d’euros, IVA inclòs.
Des que el 31 d’agost de 2021 va finalitzar la concessió de l’autopista AP-7 entre Tarragona i La Jonquera, el Ministeri afirma que està treballant per adequar les autopistes a la nova realitat, que va suposar un significatiu increment de trànsit.
Polèmica: Oposició de la PTP
Quan el passat estiu es va fer pública la intenció del Ministeri d’augmentar un carril més de l’AP-7 en aquest tram i també en el de Sant Celoni-Montornès del Vallès, l’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), tal com va informar elBaix.cat, va considerar que la decisió era “ del tot equivocada i ambientalment nefasta”. Segons la PTP, “l’evidència científica ha demostrat sobradament que l’estratègia d’un carril més per a solucionar problemes de capacitat només és un pedaç que fa encara més gran el problema” perquè produeix un efecte crida.
La PTP recordava que amb els 255 milions que l’Estat vol destinar a l’ampliació dels dos trams de l’AP-7 es podria finançar durant 10 anys el servei de la línia R80, de tren, que circularia entre Reus i Girona a través del Penedès i el Vallès.
Fonts: MITMA i PTP
Fotografia: Regió7