S’explica que al poble d’Ullastret, ja fa molts anys, van encarregar campanes noves per a la seva església. Però en el moment d’instal·lar-les van poder comprovar que no entraven per cap obertura del campanar. Per aquest motiu algú va afirmar “A Ullastret, les campanes són massa grosses o el campanar massa estret”.
Una cosa similar l’hi ha passat a la ministra de Transports i Mobilitat, l’exalcaldessa socialista de Gavà, Raquel Sánchez. RENFE viu un important escàndol, potser el més greu dels darrers temps: els trens dissenyats per RENFE i destinats a la xarxa de Rodalies de Cantàbria i Astúries (a la fotografia) no poden circular pels túnels per culpa d’un error de càlcul. Els trens són massa grans o els túnels massa petits, però els túnels ja hi eren quan es van encarregar els nous trens. Els trens no estan acabats però l’error pot costar a l’Estat ni més ni menys que 258 milions d’euros.
La ministra Raquel Sánchez, que ja porta un any i mig en el càrrec, ha anunciat “destitucions imminents”, però no sembla que estigui disposada a assumir responsabilitats ella mateixa, tot i que no es pot descartar que el president Pedro Sánchez la cessi en l’anunciada propera remodelació del Govern central.
I al Baix Llobregat continua la indignació amb Rodalies
Tot i que el president de RENFE, el socialista català Isaías Táboas, va declarar fa pocs dies, tal com va informar elBaix.cat, que el sistema de Rodalies de Barcelona és dels més puntuals d’Europa, les persones usuàries de RENFE continuen sense notar-ho.
Les incidències no paren de créixer: aquest passat cap de setmana, la manca de previsió ha fet que els autocars que RENFE destina al trajecte Castellbisbal-Cornellà (tallat per obres durant determinades hores) hagin resultat del tot insuficients per acollir la gentada que anava o tornava de la Fira de la Candelera de Molins de Rei.
I les alteracions del servei són habituals: trens direcció Sant Vicenç de Calders que en meitat del recorregut anuncien que només arribaran a Martorell, trens direcció Martorell que de sobte acaben el seu recorregut a l’Hospitalet sense cap tipus d’avís, impuntualitat permanent, mal funcionament dels avisos en les pantalles d’informació, trens direcció Manresa aturats sense cap informació a Sants…. Quan pels altaveus s’adverteix que “els trens de la línia R4 circulen fora del seu horari habitual“, la gent que pateix el mal servei pensa que el que seria una noticia que caldria destacar seria que els trens de la R4 circulessin dins el seu horari habitual.
Fotografia: El Diario Montañés