El soterrament de les vies de RENFE comença a materialitzar-se a Sant Feliu de Llobregat. Ja ningú dubta de que acabarà sent una realitat. I això obliga a plantejar-se com serà la ciutat posterior a una obra que canviarà la fisonomia del municipi. La consulta celebrada l’any 2021, amb una participació de 6.300 persones, va definir el projecte guanyador que ha de marcar la urbanització de la zona que el tren deixarà lliure. Però hi ha molts temes a decidir.
Per tal de tractar aquesta qüestió crucial pel futur de la ciutat, Sant Feliu En Comú Podem organitza aquest dimarts, 14 de febrer, a les 7 de la tarda, un acte al Casal de Joves, obert a tota la ciutadania, per parlar d’urbanisme i del Sant Feliu de després del soterrament. L’objetiu és que les idees que sorgeixin ajudin a dissenyar el seu programa electoral de cara al 28 de maig.
Intervindran Lídia Muñoz, l’alcaldessa que va presidir l’inici de les obres, i candidata d’En Comú Podem a l’alcaldia, i una urbanista de prestigi, Zaida Muxí (a la fotografia).
Zaida Muxí
Muxí ( Buenos Aires, 1964) és arquitecta i urbanista, llicenciada a la Facultat d’Arquitectura, Disseny i Urbanisme de la Universitat de Buenos Aires, doctora per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Sevilla i professora de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona. És co-directora del Màster Laboratori d’Habitatge del Segle XXI al costat del catedràtic Josep Maria Montaner.
Ha publicat, entre d’altres obres, “El espacio público: Ciudad y ciudadanía” ( Electa, 2003), “Sota les llambordes, la platja” (Eumo, 2007) o “Habitar el presente: herramientas para la vivienda del siglo XXI” ( 2011). En l’actualitat és coordinadora d’un dels 35 grups de treball que col·laboren amb la vicepresidenta del govern central Yolanda Díaz, en l’elaboració del projecte “Sumar”. Una de les característiques de la visió de Zaida Muxí sobre l’urbanisme és la seva crítica al masclisme de les ciutats.
Font: Sant Feliu En Comú Podem
Fotografia: Expreso