L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va tancar l’any 2022 amb una demanda registrada del transport públic a l’àrea de Barcelona que frega els 924 milions de viatges, el que suposa un 28 % més que l’any passat.
En aquest darrer any, el transport públic ja s’ha situat en un 87 % de la demanda respecte el 2019. Tot i sumar 203’2 milions de viatges més que el 2021, encara s’està per sota del record de 1.056’6 milions de viatges comptabilitzats l’any 2019, el que suposa una demanda 12’6 % menor respecte a la situació prepandèmica.
Entre els operadors ferroviaris, Metro se situa al capdavant quant a la recuperació de la demanda respecte el 2019 i acaba el 2022 només -9’79 % punts per sota les xifres prepandèmia, seguit del tramvia (-10’28% ) (a la fotografia) , Ferrocarrils de la Generalitat (-13’21%) i Rodalies de Catalunya (Renfe) (-15’82%). En aquest darrer cas, no seria d’estranyar que els pitjors resultats responguin al permanent mal funcionament de Rodalies.
Respecte al mode bus, destaca la recuperació del bus interurbà (-3’8%), seguit del bus metropolità (-12’26%), autobusos urbans (-13’57%) i el bus TMB (-17’93%).
Pel que fa a les validacions de títols de transport, la T-Usual es posiciona com a principal títol del sistema (269.096.840 validacions, un 29% del total).
Font: ATM
Fotografia: Ajuntament de Barcelona