En ple debat sobre la conveniència o no d’ampliar l’aeroport del Prat i quan els partidaris de l’ampliació presenten propostes contraposades, l’Associació per a la Promoció del Transport Pùblic (PTP) recorda una obvietat que l’Ajuntament del Prat de Llobregat també ha plantejat sovint: la connexió ferroviària amb els aeroports de Girona (a la fotografia) i Reus com alternativa a l’ampliació.

En el seu “Informe sobre les necessitats de connexió ferroviària del sistema aeroportuari català com alternativa a l’ampliació de pistes de l’aeroport del Prat”, la PTP afirma que “com a alternativa al perllongament de les pistes, molt problemàtica per motius mediambientals, s’ha proposat la gestió coordinada del tres aeroports catalans litorals (en la que Girona i Reus assumirien  la majoria de vols low cost que actualment operen al Prat) i la substitució d’alguns vols de radi curt i mig per alternatives ferroviàries. Es tracta d’una estratègia que no condiciona el desenvolupament de la funció de hub de l’aeroport de Barcelona, que es planteja en uns termes molt més coherents amb els compromisos i les normatives ambientals, i que s’emmarca en la creixent tendència social i política de reordenament de les relacions aèries de curt recorregut”. En l’informe, la PTP desenvolupa extensament totes aquestes propostes, que semblen molt més racionals i europees que la destrucció d’espais naturals o la construcció d’una nova pista sobre el mar.

Segons Lluís Carrasco, delegat de la PTP al Baix Llobregat, caldria la connexió ferroviària dels tres aeroports amb el servei AVANT, la millora d’enllaços i freqüències en alta velocitat a les ciutats a 4-6 hores de temps de viatge, i recuperar els trens de llarg recorregut a través de serveis nocturns (entre 800 i 1.800 km, amb un temps de recorregut entre 8 i 14 hores).

En relació a la idea de construir una pista marítima a l’aeroport del Prat, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, exalcaldessa socialista de Gavà, afirma en una entrevista al diari Ara que “La pista sobre el mar té una afectació més agressiva. Hem de buscar la solució més realista”. Potser la PTP li està oferint.

Font: PTP Baix Llobregat

Fotografia: Aerolatin News

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here