Després de vuit anys a l’oposició, Manu Reyes (PP) ha tornat a l’alcaldia de Castelldefels amb l’objectiu de “millorar la qualitat de vida” dels veïns de la ciutat

Una de les mesures preses en aquest sentit ha estat “enterrar” definitivament el projecte dels Sis Eixos Verds impulsat per l’anterior executiu i que preveia la construcció de fins a 4.000 nous habitatges. El nou batlle assegura que el sòl urbanitzable al municipi està “esgotat” i que no permetrà que es construeixi al Parc Natural del Garraf. “Durant 40 anys s’ha construït tot i ja no queda espai per a nous barris”, afegeix. Sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat, Reyes deixa clar que s’oposarà a qualsevol proposta que comporti més avions sobrevolant el municipi.

Manu Reyes, que va ser alcalde de Castelldefels entre el 2011 i el 2015, va guanyar el passat 28-M les seves quartes eleccions municipals consecutives, quedant-se a un regidor de la majoria absoluta. A diferència però de les dues últimes, quan socialistes i comuns van assolir l’alcaldia amb pactes amb diferents formacions, aquest cop sí ha estat investit alcalde gràcies a un pacte amb SOM (tres regidors), partit municipalista encapçalat per Nico Cerpa, exregidor socialista que va sortir del govern municipal pocs mesos abans dels comicis.

En declaracions a l’ACN, Reyes justifica el pacte amb SOM perquè, més enllà de “personalismes”, és un partit municipalista amb qui comparteixen un projecte de ciutat “molt similar”. Una afinitat, recorda, que no es va donar ni el 2015 ni el 2019 quan diverses candidatures es van unir per “trossejar l’ajuntament com qui talla un pastís” per repartir-se’l de manera “inconnexa”. “Jo crec que un ajuntament no ha de ser així. Això va de propostes i de programa i els personalismes s’han de deixar de banda perquè aquí tots anem amb la mateixa samarreta: la de Castelldefels”, afegeix.

El nou batlle assegura que afronta la legislatura amb “il·lusió i ganes de treballar” però lamenta que l’executiu sortint els ha deixat un deute d’entre 8 i 9 milions d’euros que “hipotecarà” moltes de les inversions que la ciutat necessita. “Es van prorrogar els pressupostos de l’any passat, que eren molt expansionistes, i ara ens falten entre 8 i 9 milions perquè els ingressos han baixat i la despesa s’ha incrementat després de quatre anys gastant com si no hi hagués final”, critica.

Un dels exemples d’aquesta mala gestió, apunta, és el carril bici de l’avinguda Constitució, una obra d’11 milions d’euros a la que els populars es van oposar i que ara s’haurà de pagar els pròxims anys impedint destinar els diners a actuacions més prioritàries.

Per definir com ha de ser el Castelldefels del futur i no caure en nous errors de planificació, Reyes assegura que intentaran posar “sentit comú” donant més veu a les entitats i als veïns potenciant la participació ciutadana. En aquest sentit, ha anunciat que es crearà un plenari d’entitats per “posar les persones a l’eix central” i decidir “entre tots” com transformar la ciutat.

Sobre el futur de la ciutat, si una cosa té clara Reyes és que, amb el 99% del sòl urbanitzable “ple”, el temps de les grans promocions immobiliàries ha quedat enrere. Aquí, deixa clar que la prioritat a partir d’ara ha de ser preservar l’entorn natural de la ciutat i que s’oposarà a la creació de nous barris, com els previstos en el projecte Sis Eixos Verds de l’anterior govern municipal, a tocar del Parc Natural del Garraf. “No es poden desenvolupar nous barris perquè no hi ha espai físic. Ara cal treballar per millorar la qualitat de vida de la gent”, afegeix.

Pel que fa a les prioritats més immediates, el batlle situa la millora de la neteja, més seguretat i millores en el transport públic. Sobre aquesta darrera qüestió, creu que cal que totes les administracions implicades s’asseguin per mirar de trobar solucions ja que a dia d’avui els veïns no tenen les garanties necessàries per deixar el cotxe privat a casa i que cal treballar en aquesta línia.

Després de la darrera incidència a l’R2-Sud, que va alterar la circulació de trens durant gairebé tres setmanes, Reyes no creu que la solució passi per traspassar Rodalies a la Generalitat perquè els problemes “no són de titularitat i sí de gestió”. Ho justifica recordant els reiterats problemes amb el servei de bus metropolità que gestiona l’AMB. “Això de que si es gestiona de més a prop es gestiona millor no és així com s’ha demostrat al Baix Llobregat amb el servei de bus”, insisteix.

Deixant clar que l’aeroport del Prat ha de ser un motor econòmic que generi riquesa al conjunt del país, també assenyala que això no pot passar per sobre de la salut de les persones. És per això que assegura que s’oposarà “frontalment” a qualsevol ampliació de l’aeròdrom que comporti que més avions sobrevolin la ciutat. El batlle recorda que Castelldefels és el municipi més afectat pel pas d’avions pel seu terme municipal i que cal buscar solucions per reduir-ne l’afectació, no pas incrementar-la.

Reyes fa una crida a posar en valor els aeroports de Girona i Reus i recorda que les principals ciutats europees compten amb diversos aeroports a una cinquantena de quilòmetres de distància i connectats per alta velocitat “i no passa res”. Aquí, afegeix que Tarragona i Girona estan units amb Barcelona per alta velocitat i que habilitar els seus aeroports suposaria rendibilitzar la inversió que es va fer en el seu moment.

Per últim, l’alcalde vol crear una oficina d’atenció a la gent gran per facilitar la relació d’aquest col·lectiu amb el consistori. “Molta gent gran fa un esforç per venir a l’ajuntament a demanar cita prèvia i no els podem dir que, un cop a casa, es descarreguin un certificat digital”, apunta.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here