En un comunicat, el consistori considera que aquest model és perjudicial per a les poblacions de Castelldefels, el Prat, Sant Boi, Viladecans i Gavà perquè implica un deteriorament del benestar i la salut dels seus ciutadans per la contaminació acústica i química continuada del pas dels avions
En aquest sentit, reclamen un model de creixement sostenible que tingui en compte els veïns de l’entorn, tot reconeixent la trascendència d’una infraestructura d’aquestes característiques.
De la mateixa manera, recorden que les negociacions i estudis que van originar el canvi de rol de pistes amb funcionament de l’aeroport en mode segregat-mixt demostra els resultats positius del diàleg entre la infraestructura i el territori.
“L’experiència i les negociacions realitzades en els darrers 17 anys demostren que l’esmentat equilibri només és possible mitjançant l’ús de la configuració de pistes segregades en horari diürn i de pistes creuades en horari nocturn”, remarquen.
El consistori defensa el model actual d’operacions en pistes segregades i les restriccions mediambientals en vigor, que permeten mantenir els nivells d’operativitat necessaris respectant l’entorn i reduint l’afectació sobre els territoris implicats.
“Mostrem el nostre rebuig total a l’ampliació de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona – el Prat si suposa patir un major impacte acústic i químic que el que suporta la nostra ciutat en l’actualitat”, conclouen.
Font: ACN i Ajuntament de Castelldefels