L’inici de la nova fase de les obres de millora de la infraestructura ferroviària entre Castelldefels i Vilanova i la Geltrú obliga a suprimir els tres últims trens del dia entre les dues estacions. Renfe ha establert un servei alternatiu per carretera
L’inici de la segona fase de les actuacions de millora de la infraestructura entre Vilanova i la Geltrú i Castelldefels (23 quilòmetres) obliga a la supressió, des del passat dilluns 13 de novembre, de la circulació dels tres últims trens del dia entre Castelldefels i Vilanova i la Geltrú.
Per garantir la mobilitat dels viatgers, Renfe ha establert un servei alternatiu per carretera, accessible per a persones amb mobilitat reduïda, entre aquestes estacions i la seva continuïtat en el servei fins a Sant Vicenç de Calders.
L’afectació es produirà en el servei diari, excepte la nit de divendres a dissabte, en els següents períodes temporals: del 13 de novembre al 21 de desembre de 2023; del 8 de gener al 8 de febrer de 2024; i del 15 de febrer al 14 de març.
Els principals treballs d’aquesta intervenció consisteixen en la renovació de 87.000 metres de carril i, aproximadament, 60.000 travesses del tram. Representa una inversió de 23,4 milions d’euros.
Les actuacions reforçaran els paràmetres geomètrics de la via, així com la seva durabilitat i robustesa, incrementant els estàndards de confort, eficiència i eficàcia de l’explotació ferroviària. Així mateix, optimitzarà els costos i tasques de manteniment, en reduir-se la probabilitat d’incidències a la superestructura.
Font: Ajuntament de Castelldefels