La de Corbera ha perdut al voltant de 15 minuts a la primera part de l’especial per un contratemps tècnic que s’ha solucionat al segon tram
“Avui era un dia per guanyar un parell de llocs més i fer un bon resultat d’etapa, però només començar hem tingut un problema de potència”.
“A la segona part, el motor ha tornat a anar bé i hem pogut córrer. Creiem que deu haver estat algun sensor. Esperem poder fer una etapa neta demà”.
Dia de sensacions contraposades per a Laia Sanz. La pilot de KH-7 ha acabat la vuitena etapa del Ral·li Dakar instal·lada per segon dia consecutiu al Top 15 absolut de la general.
La de l’astara Team ha vist condicionat el seu rendiment com a conseqüència d’un error electrònic que li ha fet perdre potència a la primera meitat de l’especial, que avui constava de 458 quilòmetres repartits en tres parts: una primera de 165 quilòmetres cronometrats, seguida d’un tram neutralitzat per carretera de 179 i una darrera secció de 114 quilòmetres novament cronometrats. Per sort, en aquesta part final el problema ha desaparegut i ha pogut recuperar posicions.
“Avui era un dia per avançar un parell de llocs més i fer un bon resultat d’etapa, perquè sortíem en una bona posició i el tipus de terreny ens anava bé, però només començar hem tingut un problema de potència. Això ha fet que ens costés molt passar les dunes de la primera part del recorregut i que hi perdéssim molt de temps, al voltant d’uns 15 minuts”, lamenta la pilot de l’astara Team.
Després d’intentar solucionar el problema abans de la segona secció de l’especial, Laia Sanz i Maurizio Gerini han intentat esbrinar-ne l’origen sense èxit, però de cop i miraculosament el motor de l’astara 02 Concept ha tornat a funcionar normalment: “No entenem el motiu, però, a la segona part, el motor ha tornat a anar bé i hem pogut córrer. Creiem que deu haver estat algun sensor. Esperem poder fer una etapa neta demà”, conclou.
Al final de la jornada, Sanz i Gerini constaven en 36è lloc absolut de l’etapa i tercers de T1.2 (4×2). A la general absoluta es mantenen en l 15a posició i a la seva categoria baixen un lloc per situar-se tercers.
Un cop al campament, els participants han conegut la notícia de la mort de Carles Falcón, pilot de motos que va tenir un accident a la segona etapa del qual no s’ha pogut recuperar. “Lamento molt la mort del Carles. Els pilots de motos sabem que quan sortim a la pista hi ha aquest risc, però mai pensem que ens pot passar a nosaltres. És una notícia molt trista. Ho sento molt pels seus familiars i amics”, ha comentat Laia Sanz.
Tot i les males notícies, el ral·li prosseguirà aquest dimarts i arribarà a la seva novena etapa, entre Ha’il i Al-Ula, amb una especial de 436 quilòmetres i un enllaç de 225.
Classificació etapa:
1. Mattias Ekström (Audi) 03h 17’15”
2. Stéphane Peterhansel (Audi) +02’45”
3. Guerlain Chicherit (Toyota) +03’10”
4. Carlos Sainz (Audi) +05’13”
5. Seth Quintero (Toyota) +07’52”
…
36/3 (T1.2). Laia Sanz (astara) +29’05”
Classificació general:
1. Carlos Sainz (Audi) 33h 29’10”
2. Sébastien Loeb (Prodrive) +24’47”
3. Lucas Moraes (Toyota) +01h 05’13”
4. Guillaume De Mevius (Toyota) +01h 34’18”
5. Giniel De Villiers (Toyota) +01h 45’12”
…
15/3 (T1.2). Laia Sanz (astara) +3h 52’24”