Junts s’ha posicionat aquest divendres a favor del desdoblament complet de la C-55 i ha demanat al Govern que les obres del 2+1 no siguin “una cotilla” per les accions futures que es puguin fer a la via
Així ho ha expressat el diputat al Parlament David Saldoni acompanyat per alcaldes i regidors de Junts al Bages, Solsonès, Berguedà i Baix Llobregat. “El Bages i la Catalunya Central no podem perdre oportunitats i autolimitar-nos”, ha dit Saldoni, que ha afegit que treballaran per aconseguir “consens i un ampli suport polític”. De la seva banda, el cap de Junts a Manresa, Ramon Bacardit, ha anunciat que presentaran mocions a tots els ajuntaments del Bages per reclamar el desdoblament. Aquest 2024 la C-55 compleix 50 anys de vida.
Les agrupacions comarcals de Junts al Bages, Berguedà, Solsonès i Baix Llobregat, juntament amb alguns alcaldes i regidors, han donat suport a la reclamació de desdoblar la C-55 davant dels “dèficits històrics” que té el territori en infraestructures viàries. A més, també han reclamat l’alliberament del peatge de la C-16 i el desdoblament de la C-16 entre Berga i Bagà. Ho han fet el dia que es compleix 25 que el Parlament va fer un acord “unànime” de totes les forces polítiques a favor del desdoblament.
El diputat de Junts David Saldoni ha lamentat que la manca d’infraestructures que té la comarca afecten la “competitivitat del territori”. En aquest sentit, ha expressat que s’ha de poder “ambicionar” arribar al Baix Llobregat, al port i a l’aeroport amb un 2+2: “Igual com anem a Lleida, Vic o Berga, també hem de poder arribar-hi, perquè això és garantir oportunitats pel Bages i pel conjunt de la Catalunya Central”.
Saldoni ha posat en valor les obres que s’han fet els darrers anys a la carretera per millorar la seguretat i evitar els accidents mortals però creu que “no es pot deixar l’oportunitat” de fer el 2+2 i ha demanat que el projecte del Govern de fer un 2+1 “no encotilli” les accions futures. Per tot plegat, reclamen que, al mateix temps que s’executin les obres de millora, s’encarreguin els estudis informatius relacionats amb el desdoblament de la via.
De la seva banda, el cap de Junts a Manresa, Ramon Bacardit, ha lamentat que la ciutat “està ofegada per infraestructures que no funcionen” i “necessita respirar”. Bacardit ha demanat recuperar el projecte aprovat fa 25 anys al Parlament i considera que “el consens general hi és”. “Potser l’alcalde de Manresa no ho veu clar però el consens de totes les comarques per fer un 2+2 hi és”, ha afegit. Bacardit ha anunciat que presentaran mocions als plens de tots els ajuntaments del Bages a favor del desdoblament de la carretera.
També ha intervingut l’alcalde de Sant Vicenç de Castellet, Dani Mauriz, per reclamar al Departament de Territori que inclogui al projecte de millora de la C-55 un nou accés per al municipi. Mauriz ha recordat que són la porta d’entrada a d’altres municipis i creu que estan assumint un volum de trànsit que ja els ha superat.
Reclamació social
Precisament dissabte passat una cinquantena de persones es van concentrar al punt quilomètric 17,2 de la C-55 on el dia 1 de gener hi va haver una víctima mortal. Tant la plataforma ‘No + morts a la C-55’ com també la Federació d’associacions de veïns de Manresa i l’associació Xarxa 7 van reclamar el desdoblament de la carretera perquè creuen que el sistema 2+1 és insuficient i no pot suportar els usuaris diaris que passen per la via. Reclamen que es torni a posar sobre la taula el projecte d’autovia integral en el tram sud que es va redactar i aprovar fa una dècada.
De la seva banda, la Generalitat ha anunciat diverses actuacions a la C-55 per valor de 50 MEUR per tal de millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit i pal·liar les congestions que es produeixen en hora punta. En concret, el Departament de Territori va anunciar que afegiria un carril en sentit nord des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa -conegut tècnicament com a 2+1- i una variant urbana a Castellgalí.
Font: ACN