La portaveu municipal de la formació, Candela López Tagliafico, afirma que l’aprovació per la via d’urgència de la destrucció del carril bici es fa “amb nocturnitat i traïdoria i d’esquena a la ciutadania”
Divendres passat el govern municipal de Castelldefels, format per la coalició dels partits SOM i PP, va aprovar en la Junta de Govern i per la via d’urgència la destrucció del carril bici de la Pineda.
Aquesta via ciclable, que connecta els barris del centre amb els de la platja, té una longitud d’un quilòmetre i per ell passen diàriament centenars de veïns i veïnes, especialment les famílies amb nens i nenes d’algunes escoles com l’Edumar, Garigot, Lluís Vives i el British School.
La ciutadania de Castelldefels va presentar gairebé una cinquantena d’al·legacions contràries al projecte. Ara el govern municipal ha decidit rebutjar-les totes i i la seva intenció és començar a destruir el carril bici el més aviat possible.
En opinió de la portaveu municipal de Movem En Comú Podem Candela López Tagliafico “SOM i PP estan governant en contra de la gent, posant en perill la salut pública dels veïns i veïnes, i en contra de la mobilitat sostenible que fa que la nostra ciutat sigui un lloc més amable i respectuós amb el medi ambient”. A banda d’això la crítica se centra en la manera en com han pres la decisió de destruir el carril bici, “sense cap informe tècnic que justifiqui la necessitat de fer tornar el doble sentit de circulació de cotxes a l’avinguda de la Pineda” i “malgastant 251.000 € de diners públics per destruir allò que funciona, un carril bici que és utilitzat diàriament per centenars de famílies de la nostra ciutat”.
El mateix dia que s’aprovava el desmantellament del carril bici de la Pineda el govern presidit per l’alcalde Reyes anunciava una “suposada ampliació de la xarxa de carrils bici a la ciutat”, en paraules de Candela López Tagliafico.
La portaveu dels comuns afirma que “estem davant d’una mentida i una manipulació més del govern de Reyes. Tracten d’ocultar la destrucció del carril bici amb l’anunci de creació d’altres rutes, el que suposa clarament una contradicció evident. Si creus en la mobilitat sostenible no destrueixes un carril bici segregat com aquest, el de més longitud que hi ha a la ciutat i que connecta els barris del centre i la platja, comunitats escolars, i que es demostra dia rere dia que és dels més utilitzats pels veïns i veïnes de la nostra ciutat”.
La formació Movem En Comú Podem donarà suport a la plataforma “L’Avinguda de la Pineda no es toca” en totes aquelles actuacions que es duran a terme a partir d’ara. Aquesta mateixa setmana, durant la celebració del Ple municipal divendres vinent els membres de la plataforma llegiran un manifest d’oposició al projecte de destrucció del carril bici.
El pròxim diumenge al migdia faran sentir la seva veu crítica al carrer, al pas de la Volta Ciclista a Catalunya per la localitat de Castelldefels. I també tenen previst iniciar les accions legals oportunes davant els tribunals de justícia per aturar l’inici de les obres.
Per contra, tal com citava López en les seves declaracions, el Govern de Castelldefels ha anunciat que amplia la seva xarxa de carrils bici en 2,5 quilòmetres.
Sembla, que la Junta de Govern Local aprovava alhora, el què des de la institució s’anomena el projecte de remodelació de la primera fase de l’avinguda de la Pineda entre l’avinguda Constitució i el carrer Molinot, i la construcció d’una nova xarxa de carrils bici de diverses modalitats amb la intenció de cohesionar els barris mitjançant una mobilitat sostenible.
Amb aquesta iniciativa, assegura l’Ajuntament en un comunicat, Castelldefels comptarà amb una xarxa ciclable de més de 25 quilòmetres (més de 5.000 metres de carril bici, a més dels 8.430 metres de vorera bici i 12.400 metres d’itinerari bici).
El que Movem anomena “la destrucció del carril bici de la Pineda”, la institució ho defineix com “una modificació de la via que inclou trams segregats i compartits, que milloraran la mobilitat generant noves vies de sortida de la ciutat”.