Després de tres dies intensos i assolellats, les Festes de Primavera de Sant Feliu de Llobregat han finalitzat amb un ressò positiu entre ciutadania, comerç, entitats participants i persones visitants; segons ha fet públic l’Ajuntament de la capital del Baix Llobregat

Sota el concepte paraigües de Festes de Primavera s’ha aixoplugat l’Exposició Nacional de Roses, la Fira comercial i industrial i la Fira de l’ocupació i la formació, així com diferents espais per a ús i gaudi de la ciutadania, esdevenint una aposta decidida per donar visibilitat a l’activitat econòmica i cultural de Sant Feliu.

La 66a Exposició Nacional de Roses d’enguany ha programat activitats, tallers i exposicions al Palau Falguera com la tradicional exhibició de façanes amb roses, a diferents indrets emblemàtics del centre de la ciutat. Segons fonts oficials, tots els espais van comptar amb una gran afluència de públic, superant la xifra de les 20.000 persones assistents.

Malgrat que enguany no es van poder celebrar els esperats concursos de roses per l’avançament de la floració, es van atorgar els premis del concurs de fotografia, així com els guardons i diplomes de participació de L’Exposició Nacional de Roses, de la mostra de façanes amb roses, i de jardins en miniatura.

En el cas de la 45a edició de la Fira Comercial i Industrial, els números indiquen, segons el consistori, una participació notable i diversificada, amb un total de 101 expositors que van oferir una àmplia gamma de productes i serveis. D’aquests, 16 es van dedicar a l’alimentació, 16 més a la restauració, incloent-hi restaurants locals i entitats amb barra.

Pel que fa al comerç, es van registrar 7 expositors, mentre que la Rosa Showroom va acollir-ne 12 . Les entitats van comptar amb 10 expositors, mentre que l’artesania va estar àmpliament representada amb 33 estands. A més, es van registrar 7 expositors en altres àrees, incloent formació i ocupació.

L’Ajuntament santfeliuenc també destaca especialment l’èxit de la campanya de bonificacions de la Moneda Local, la Rosa, que va registrar aproximadament 1397 registres a l’aplicació, 534 recàrregues, i gairebé 6.300 Roses Bonificades.

“La iniciativa ha reforçat la cohesió de la comunitat local i ha impulsat el consum al comerç de proximitat, reafirmant la importància de la moneda local com a motor de l’economia santfeliuenca.  Representants del comerç local en particular han expressat la seva satisfacció pel volum de vendes i l’ambient festiu viscut aquests dies de Festes de Primavera”, expressaven al comunicat de valoració fet públic ahir.

La valoració dels espais i les activitats ha estat molt positiva en termes generals, per bé que des de l’Ajuntament s’ha procedit a distribuir una enquesta de valoració entre els comerços participants que permeti consolidar els punts forts i millorar-ne els febles en les edicions futures.

L’Àgora de gastronomia i espectacles a la plaça del Vuit de març va congregar un públic divers i intergeneracional al llarg dels tres dies. D’altra banda, l’espai lúdic de la plaça de Lluís Companys va esdevenir una cita ineludible de famílies, infants i joves, amb l’esport, el medi ambient i l’educació com a pilars.

Els concerts de l’antic camp de futbol rambla van ser un èxit d’acollida, així com l’espai de cultura popular ubicat a l’aparcament del Casal de la gent gran, centre neuràlgic dels balls de l’esbart, actuacions castelleres i geganteres, per citar-ne només algunes de les diferents activitats protagonitzades per les colles de Sant Feliu.

Font: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here