La plataforma CrowdStrike pateix una incidència que afecta servidors informàtics d’arreu del món, que a més de l’aeroport ha tingut afectació a serveis fonamentals com hospitals o el 061. Sembla que les televisions també s’han vist afectades. AENA informava aquest matí d’una afectació global de la xarxa, i que les operacions s’estan fent amb el sistema manual

Una caiguda global de sistemes d’informàtica de Microsoft provoca incidències aquest divendres en grans empreses i infraestructures d’arreu del món. Aeroports com els del Prat i la resta de la xarxa Aena, el de Berlín, el d’Edimburg o el de Brisbane (Austràlia), aerolínies internacionals com Ryanair, Vueling, Turkish Airlines, United or Delta, o fins i tot televisions com Sky News, estan afectades per la incidència, que també altera el servei online del 061 o el sistema d’emergències de l’estat d’Alaska, als Estats Units.

En el cas de la incidència tecnològica que afecta el funcionament del telèfon 061 Salut Respon, n’han informat fonts del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), que han demanat a la ciutadania que només faci servir aquest canal i el 112 per a “urgències i emergències sanitàries”.

La plataforma de ciberseguretat CrowdStrike ha admès estar al corrent de caigudes de servidors de Windows i al.lega que està “treballant per resoldre-ho el més aviat possible”.

Tot i la incidència de CrowdStrike, que podria ser derivada, segons algunes informacions internacionals, d’una actualització que no s’adapta bé als sistemes Windows; no està clar si tots els problemes provenen d’allà mateix.  

En el cas dels aeroports, la incidència està afectant sobretot la facturació i els punts d’informació al passatger. De fet, AENA ha informat que els sistemes estan funcionant de forma manual. 

A l’aeroport del Prat

L’alteració del sistema d’Aena provoca retards a l’aeroport del Prat i incidències que poden afectar tota la xarxa. La companyia ha informat a X aquest matí que “s’estan produint alteracions en els sistemes d’Aena i en els aeroports de la xarxa d’Espanya, el que podria provocar retards”.

A les nou del matí, diversos vols amb sortida de Barcelona ja marcaven retards. Les afectacions principals estan sent en la facturació i en els punts d’informació.

En una actualització a les seves xarxes socials, AENA afirma que ja està recuperant alguns dels seus sistemes, després d’haver patit els efectes de la incidència informàtica mundial, que afecta empreses de tot el món.

“Tots els aeroports estan operatius, però en alguns processos s’opera inevitablement amb més lentitud del que és habitual, cosa que està provocant alguns retards”, expliquen.

Ryanair ha aconsellat als passatgers que vagin als aeroports “com a mínim 3 hores abans de la sortida programada”.

Font: ACN i AENA