• Les esperades ‘MadS’, ‘Exhuma’, ‘Oddity’ o ‘Azrael’, entre les primeres pel·lícules confirmades del Festival de Cine de Terror de Molins de Rei 2024.
• El cartell oficial del festival, dissenyat per Paco Ruiz, encapçalat per una heroïna amb motoserra, homenatja l’imaginari del terror dels anys setanta.
El Festival de Cine de Terror de Molins de Rei 2024 ja té imatge i un primer avançament de films. El certamen celebrarà la seva 43a edició del 8 al 17 de novembre amb el leitmotiv de “terror rural”, en referència a algunes de les pel·lícules més representatives del cinema de terror i commemorant una efemèride de la més icònica i revolucionària de totes: els 50 anys de l’estrena de La matança de Texas.
La pel·lícula de Tobe Hooper és present al cartell (imatge titular) dissenyat per Paco Ruiz, d’esperit pop i estètica de còmic, que s’ha revelat juntament amb set primers títols que formaran part de la programació i que es podran veure al Teatre La Peni de Molins de Rei. Són Azrael, Krazy House, Oddity, les sud-coreanes Exhuma i Handsome Guys, i les franceses Animale i MadS.
Una imatge ‘made in 70s’
El cartell d’enguany vol il·lustrar l’enorme influència que pel·lícules com La matança de Texas van exercir sobre la cultura pop i els imaginaris col·lectius, especialment en la ficció de terror.
El seu creador, Paco Ruiz, s’ha inspirat en cartells dels anys setanta que capturaven l’esperit vibrant i rebel de l’època, i ha incorporat referències visuals dels còmics d’aquell període a partir del mateix estil de traços i paleta de colors. La referència del caràcter central, l’heroïna, és l’Ellen Ripley d’Alien, “una dona empoderada i capaç de deixar enrere l’estereotip de «damisel·la en perill» i assumir rols de lideratge i valentia”, en paraules de Ruiz. Igual que la imatge de 2023, la tècnica emprada és una combinació de collage, retoc digital i imatges generades a través d’intel·ligència artificial.
Paco Ruiz, que repeteix després d’haver dirigit l’espot i dissenyat el cartell de 2023, és cineasta i professor de llenguatge cinematogràfic, format a l’ESCAC i autor dels curtmetratges Insidia i María, entre altres.
Primer set de films
Entre els primers títols confirmats de la 43a edició del TerrorMolins destaquen especialment dues nacionalitats: la francesa i la sud-coreana, el cinema de gènere de les quals demostra trobar-se en molt bon estat de forma.
Del país asiàtic arriba Exhuma, un film coprotagonitzat per Choi Min-sik (Old Boy) que va enlluernar el Festival de Berlín i que parla d’esperits malvats i traumes col·lectius a través de l’experiència d’una xamana a qui encomanen una perillosa missió en una zona remota del país. També coreana, i també de terror rural, és la comèdia negra Handsome Guys, film que beu de referents com Tucker & Dale vs Evil per explicar la història de dos amics que es traslladen a una caseta aïllada on els assetja una presència estranya. Amb un to igualment còmic i el protagonisme estel·lar de Nick Frost arriba el film neerlandès Krazy House. Una pel·lícula que comença com una sitcom familiar i innocent i que es converteix en una “home invasion” violenta i plena d’un humor negríssim.
Un altre rostre conegut que passarà per les pantalles del TerrorMolins és el de l’actriu australiana Samara Weaving, protagonista d’un dels films de terror més esperats de l’any. Azrael, d’E.L. Katz (Cheap Thrills), és un viatge als inferns a través de cultes secrets i criatures de l’inframon que combina el survival amb alguns denominadors comuns del terror rural.
A la irlandesa Oddity, premiada al prestigiós festival nord-americà SXSW i dirigida per Damian McCarthy (Caveat), l’assassinat d’una dona es converteix en l’obsessió de la seva germana, una audaç mèdium cega.
I des de França arriben MadS, de David Moreau (Ils), un intensíssim viatge en temps real ple de droga, festa, sang i malsons, i Animale, d’Emma Benestan, història que barreja amb mestria les curses de braus a la Camarga francesa i el “coming-of-age” amb tocs de terror; una nova mostra dels grans talents femenins emergents en el cinema de gènere francès.