El passat mes de juny va fer un any del retorn del PP a l’alcaldia de Castelldefels; hores d’ara ja tenim prou elements per veure quin serà el tarannà d’aquest govern.

En les eleccions del passat 28 de maig el PP de Castelldefels va treure uns bons resultats electorals, però insuficients per obtenir l’alcaldia, fet que el va obligar  a pactar amb una formació localista, SOM Castelldefels. Ambdues formacions, i com no podia ser d’una altra manera, van acordar un pacte de govern que donava sentit polític i forma al govern de coalició. Aquest document, que per cert duia incomprensiblement el logo de l’Ajuntament, mai s’ha fet públic, i quan s’ha demanat veure’l, la resposta ha estat que “aquest document no és públic perquè és un acord privat entre dues formacions polítiques”. Considerar l’acord de govern com a document privat, al marge de ser un absurd, diu molt poc a favor de la voluntat de transparència de l’acció de govern i ens genera una pregunta inquietant: amb aquest obscurantisme, què intenta amagar el Govern SOM-PP?

IMPOSTOS

La primera acció de govern que van realitzar va ser la pujada d’impostos més gran de la història de la ciutat.

La taxa de recollida d’escombraries es va incrementar en un 60%; la de l’escola bressol, un 20%; la del Poliesportiu de Can Roca, un 12%; la zona blava i verda d’aparcament, un 35%;   l’impost de l’IBI, un 9’5%… I tot es va fer malgrat que en el programa electoral del PP, en el punt 62, es deia: “Bajaremos los impuestos,  especialmente el IBI…”.

 

MEDI AMBIENT

Ja sabem que el PP és un partit negacionista del canvi climàtic i, lògicament, també ho és a nivell local. Fa sis anys, l’anterior equip de govern, Comuns, PSC i ERC, va transformar l’avinguda de la Pineda reduint de dos a un el tram rodat per a vehicles, adaptant l’altre en un carril bicicleta. L’objectiu era seguir impulsant el canvi d’ús del cotxe per dins de la ciutat i apostar per un transport més sostenible, com és la bicicleta, que permetés la reducció d’emissions de CO2, element determinant en el canvi climàtic. Avui, l’objectiu del govern SOM –PP és destruir aquest carril bicicleta. I tot això passa quan acabem de saber que Castelldefels és una de les ciutats que més ús fa del servei de bicicleta compartida, que l’AMB està realitzant.

Tots sabem que els canvis d’hàbits són complexos. Recordem com va ser de complicat d’acceptar la transformació dels centres de la ciutat en zones de vianants. Avui ningú gosaria canviar-ho. Va ser molt complicat aplicar la prohibició de fumar als bars, fins i tot hi havia qui pronosticava que tots haurien de tancar, i avui en dia si a algú se li acudeix fumar dins d’un bar, és immediatament expulsat. I, més recentment, el tema de les illes verdes a Barcelona. Avui cap barceloní hi està en contra. Passejar pel carrer Consell de Cent és un dels grans plaers de l’Eixample. Per ximple que sigui i negacionista del canvi climàtic, avui en dia ningú gosarà tombar aquesta obra.

POLÍTICA D’HABITATGE

Un dels gran problemes que Castelldefels també pateix és el de l’habitatge. Tant els preus de lloguer com els de compra estan en màxims històrics. Durant el mandat 2007-2011, l’equip de govern PSC-ICV va fer un gran esforç en la construcció dels pisos dotacionals del carrer Palafox. La contraproposta del PP d’aquell moment va ser d’enderrocar-los. Afortunadament, aquí tampoc va complir el seu compromís electoral.

Però al marge dels 70 pisos del carrer Pietat, obra de l’anterior equip de govern Comuns-PSC-ERC, l’actual equip de govern SOM-PP no té previst dur a terme cap actuació en el camp de l’habitatge.

EL FINAL DE TOT PLEGAT

Del govern SOM-PP podem esperar un futur immediat més aviat negre en política mediambiental i sobretot en habitatge, temes que estan molt lluny del seu interès i molt a prop de les necessitats i els interessos de les ciutadanes i ciutadans de Castelldefels.

Joan Lluís Amigó Carbonell. Exregidor de l’Ajuntament de Castelldefels

Fotografia. Manuel Reyes i Nico Cerpa

 

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here