Aquest dissabte 19 d’octubre, L’Auditori de Cornellà puja el teló per donar la benvinguda a Leonardo Adorni, Jacopo Maria Bianchini i Alessandro Mori que interpreten Nuova Barberia Carloni, dirigida per Mario Gumina. Es tracta de l’espectacle que dona llum verda al Festival Internacional de Pallassos Memorial Charlie Rivel, que va néixer a Cornellà fa 40 anys per retre homenatge al pallasso català Charlie Rivel i que del 19 al 27 d’octubre se celebra a Cornellà amb més de 85 artistes i 27 companyies de tot el món

Així doncs, Nuova Barberia Carloni arriba al teatre cornellanenc per traslladar l’espectador a les decrèpites barberies de província de les que, avui dia, només queden els miralls rectangulars. Perquè mig segle enrere, aquests establiments eren el lloc preferit dels homes, un lloc discret on discutir sobre negocis i plans amb música, cafè i on el barber narrava curioses anècdotes.

La idea principal de l’espectacle és recrear l’ambient d’aquells dies no tan llunyans, en els quals el barber cantava, tocava, servia begudes, aconsellava… en resum, entretenia els seus clients. I, per descomptat, arreglava la barba i el pèl. A la posada en escena, l’escenari és simplement la barberia mateixa, animada per tres aspirants a barber, i l’audiència és una gran sala d’espera.

L’espectacle juga amb el temps d’espera. L’espera del client pels barbers que intenten enganyar alhora mitjançant singulars demostracions de les seves habilitats. També espera l’espectador, que, en conjunt, no pot sinó ‘témer el pitjor’. Una espera que mistifica una crisi més profunda d’identitat, perquè ‘ser barber’ significa ‘tenir un client’ així com ‘ser actor’ significa ‘tenir un públic’.

Xamans i metges, veritables artistes del cabell, determinats a tractar a cops de loció qualsevol problema, els barbers / músics mostren orgullosos el seu talent gestual, segurs que el client sortirà net i llis, regenerat el cos i elevat l’esperit.

La síntesi perfecta dels diferents llenguatges utilitzats, l’habilitat dels actors per a moure’s a l’escena amb increïbles clowneries, acrobàcies, música en viu i la capacitat d’improvisació, donen a l’espectacle un fort ritme, fent-lo extremadament addictiu i divertit. El clima de complicitat i entesa entre els actors i el públic contribueix a donar-li energia addicional a l’acció escènica.

Una producció de Teatro Necessario a la qual els mitjans de comunicació han donat qualificatius com: alegria contagiosa, divertidíssim espectacle, èxit o rialles i saboroses clowneries en una antiga barberia.

A www.auditoricornella.com podeu consultar la resta de la programació de Tardor 2024.