Les carreteres de l’àrea metropolitana de Barcelona van acumular durant el 2023 un total d’11.626 sinistres que van deixar 14.767 víctimes, de les quals 46 van resultar mortes

La xifra de víctimes és un 1% més que l’any anterior i un 19% més respecte la pandèmia. Ho recull el darrer estudi fet per l’Institut Metròpoli, publicat amb motiu del Dia Mundial en Memòria de les Víctimes de Trànsit.

L’anàlisi constata que el pes de la ciutat de Barcelona ha disminuït pel que fa a la concentració de sinistres, que ara es focalitzen als municipis de la primera corona metropolitana, on hi ha hagut el 31% de les víctimes lleus i el 37% de greus i víctimes mortals. Des de la pandèmia, s’ha doblat el percentatge de víctimes de trànsit fora de Barcelona.

Les 14.767 víctimes d’accidents de trànsit a l’àrea metropolitana representen el 48% del conjunt de Catalunya. Les 46 víctimes mortals són el 20% de les defuncions fruit d’accidents a les carreteres catalanes.

L’AMB destaca que han anat a l’alça els casos de ferits greus, que han crescut un 60% els últims quatre anys. El 2023 en van ser 503.

L’estudi publicat ara abraça el període 2009-2023. En global, els conductors o acompanyants de motocicletes i els vianants representen, respectivament, el 46% i el 29% de les persones que han perdut la vida a les carreteres metropolitanes en aquest període. La sinistralitat en bicicleta es manté com a principal problema de seguretat viària, apunta l’AMB, si bé hi ha una tendència a la baixa els últims anys.

Pel que fa a les bicicletes, el 2023 hi ha hagut una disminució de la sinistralitat, que és tres vegades inferior a la de les motocicletes.

Font: ACN