El TerrorMolins deixa definitivament enrere la seva 43a edició i ho fa amb unes xifres que certifiquen el creixement sostingut que ha experimentat el certamen els darrers anys. Més de 10.000 espectadors van passar pel festival, omplint el Teatre de La Peni i la sala d’exposicions Ca n’Ametller, així com també les seus de les activitats d’Indústria.

És en aquest darrer apartat que, fins al dijous 21, el festival ha estat actiu a través del IV Fòrum de Coproducció Iberoamericana, una trobada de productores independents dedicada al cinema de gènere que té com a objectiu crear una xarxa on compartir experiències, presentar projectes i generar coproduccions entre països de les dues bandes de l’Atlàntic.

A més dels assistents presencials, el TerrorMolins ha comptat amb una extensió online a través de les plataformes Filmin, on s’han pogut veure diverses sessions de curtmetratges i la Retrospectiva, i 3Cat, on hi ha alguns dels films de terror en català que han format part de la programació del certamen. Amb els prop de 8.000 usuaris en línia, les xifres de públic de la 43a edició ascendeixen als 18.000.

Des de l’organització del festival es fa una molt bona valoració de les xifres però també de la qualitat de nous públics, amb la consolidació de sessions com TerrorKids —que amb aquest celebrava 10 anys— i TerrorJove, que en el seu segon any ha aconseguit apropar el cinema de gènere a noves generacions. També han aconseguit guanyar pes entre el públic seccions tradicionalment menys concorregudes com Retrospectiva, amb la reeixida projecció de La matança de Texas.

El públic també premia

Amb el tancament de l’edició de 2024, dedicada al terror rural, també s’han donat a conèixer els darrers guardons, els premis del públic que arrodoneixen un palmarès encapçalat per la gran guanyadora, El baño del diablo. A la principal selecció competitiva de llargmetratges, Secció Oficial, el Premi del Públic ha anat a parar al film coreà Exhuma, de Jang Jae-hyun, que també va ser distingit pel jurat amb el premi als Millors efectes especials i maquillatge. Una altra producció de Corea del Sud, Handsome Guys, de Nam Dong-hyup, s’ha endut el Premi del Públic de la secció Bloody Madness.

Finalment, la preferida dels espectadors de la secció Being Different ha estat l’espanyola El instinto, de Juan Albarracín, que ja s’havia emportat els premis a Millor pel·lícula i Millor guió del mateix apartat. Pel que fa a curtmetratges, el vot online de la secció Globus —disponible a Filmin— ha certificat el film brasiler El cactus, de Ricardo Kump, com a guanyadora del Premi del Públic.

Impulsant el terror transatlàntic

Una de les àrees del TerrorMolins que ha agafat més embranzida els darrers anys és la d’indústria, amb unes Jornades Professionals que enguany han batut totes les marques prèvies de participació: més empreses productores —entre elles, Warner Bros, Filmax, Fasten, Ikiru Films, Mister Miyagi Films o 3Cat—; més ponents i acreditats del sector i més projectes en marxa que mai.

Entre els projectes presentats destaquen l’espanyol Les malignes, d’Elena Gallén, guanyador del Premi UCO Cinematic Sound; o el mexicà La mujer que soñaba bajo el agua, d’Ale Garcia i Carla Sierra, reconeguda amb una menció del mateix Premi UCO Cinematic Sound. Els propers dies es donaran a conèixer els guanyadors del Premi Cinescalas i, en el marc del mercat audiovisual Ventana Sur —el més important de Llatinoamèrica—, els premis TerrorMolins Horror Talent i TerrorMolins Coproduction Forum.

També en el marc de les activitats d’indústria del TerrorMolins 2024 s’ha celebrat el IV Fòrum Coproducció Iberoamericana, que va finalitzar dijous 21 i que va reunir productores independents de quatre països (Argentina, Espanya, Colòmbia i Mèxic) per possibilitar coproduccions internacionals de gènere fantàstic i de terror, a més de programar xerrades i debats amb més d’una desena de ponents dels quatre països.