Les Cambres de Baix Llobregat, Vallès Oriental, Osona i Alt Penedès demanen dotar les estacions de 200 metres de longitud, fet que permetria operar amb trens de dobles composicions, els quals contribuirien a satisfer la demanda en hores punta

La Cambra de Comerç de Barcelona al Vallès Oriental, Osona, l’Alt Penedès i el Baix Llobregat celebren que hagin finalitzat els treballs d’ampliació de les andanes de l’estació d’Arc de Triomf, però remarquen la importància d’adaptar el conjunt d’andanes que integren les línies R3 i R4 als 200 metres de longitud.

Les delegacions territorials consideren que l’ampliació de les andanes de l’estació barcelonina fins als 200 metres pot repercutir en millores substancials si s’adapten el conjunt de les estacions que integren la línia i es fa una correcta planificació dels combois i les seves composicions dobles en les franges horàries amb més demanda.

Per això, recorden que serà fonamental que l’operador elabori i porti a terme una estratègia detallada per optimitzar l’ús d’una infraestructura clau que pot contribuir a millorar la mobilitat d’una part important de l’àrea metropolitana.

En concret, les delegacions insisteixen que per tal d’aprofitar tot el potencial d’aquesta nova infraestructura, cal pensar en termes del conjunt de la xarxa i mirar no només cap a l’R1, sinó també les altres dues línies que passen per Arc de Triomf, l’R4 i l’R3; i cal tenir present que aquestes línies encara tenen estacions amb longituds d’andanes inferiors als 200 metres (en el cas de l’R3, la majoria).

De fet, les delegacions són conscients que tot i que s’ha començat a posar remei a aquesta qüestió en el marc del Programa d’actuacions immediates del Pla de Rodalies (per exemple el desdoblament de l’R3 en el tram Parets-La Garriga comporta l’ampliació d’andanes a 200 metres en les estacions de Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, Les Franqueses del Vallès i La Garriga), caldrà programar i portar a efecte amb la màxima celeritat l’ampliació d’andanes a la totalitat d’aquestes línies, atorgant la deguda prioritat en el marc de la segona fase del Pla de Rodalies (2026-2030).