La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, i l’alcalde de Barcelona Collboni i pacten “desencallar” el perllongament de l’L2 des de Sant Antoni fins al Parc Logístic, un projecte que permetria portar el metro a Montjuïc i millorar la connexió amb l’aeroport del Prat 

En una trobada dilluns, les dues administracions es van comprometre a actualitzar el projecte informatiu i l’estudi d’impacte ambiental, previ a la licitació de les obres. Ni l’Executiu ni el consistori van detallar quan començaran els treballs però van indicar que aquesta etapa prèvia que engeguen ara té un termini màxim de 24 mesos.

L’ampliació té un pressupost de 1.000 milions, el doble del que s’havia calculat en els últims estudis, el 2009.

El projecte es va dissenyar a principis del 90, en el marc de la Barcelona olímpica però no es va arribar a executar. Es tracta del mateix disseny que estava previst el 2006, l’últim cop que es va revisar el perllongament per part del Govern.

Segons va detallar la consellera de Territori, es tracta de sis quilòmetres de nova línia. La tuneladora excavarà 5,4 quilòmetres començant per l’estació de Parc Logístic fins a Poble-sec. Les obres dels 0,6 quilòmetres que queden de traçat, entre Poble-sec i Sant Antoni, consistiran en un túnel entre pantalles.

L’alcalde de Barcelona va defensar que el metro ha d’arribar més lluny” i connectar millor determinats espais i barris de la ciutat com ara la muntanya de Montjuic, la Fira de Barcelona o el barri de la Marina. “Necessitem que la ciutadania pugui arribar en metro als espectacles de l’Estadi Olímpic, al Palau Sant Jordi o al MNAC. També ens cal una millor connexió amb el barri de la Marina i amb l’aeroport i el centre de la ciutat”, va dir Collboni.

A més, Paneque i Collboni van acordar tirar endavant un grup de treball per planificar noves estacions d’autobusos de cara el 2028, quan expiren les concessions a les operadores de trajectes interurbans que licita la Generalitat.

Font: ACN