La de Corbera afronta la seva quarta participació amb cotxe en aquesta mítica cursa, amb el triple repte de superar el seu rècord d’edicions completades, millorar el 15è lloc absolut aconseguit en la passada edició i lluitar per la victòria a la categoria 4×2

Al Dakar 2025, la 20 vegades campiona del món estarà al capdavant d’un Century CR-6T, un buggy amb tracció al darrere dotat d’un motor V6 turbo idèntic al que ja va pilotar al passat Dakar.

El desafiament no és menor, tenint en compte que hi ha més equips i pilots oficials que mai, i la majoria s’han reforçat.

A això, s’hi afegeix la dificultat que Sanz i el seu copilot, Maurizio Gerini, no hagin disputat cap cursa durant la temporada ni hagin pogut practicar amb el Century CR-6T, el vehicle que pilotaran aquest Dakar 2025.

Lluitadora incansable contra les adversitats, la pilot baixllobregatina es mostrava confiada en les seves opcions en declaracions al Mundo Deportivo: “Durant aquest 2024 no hem competit en rally raid, i això es troba a faltar, però l’experiència de l’any passat i tenir la confiança que el cotxe va molt bé, ens ajudarà moltíssim”.

La pilot també expressava les seves ganes de començar la cursa, “perquè ja és el meu quart any amb cotxe. Torno a rodar amb dues rodes motrius i, tal com va anar a l’últim Dakar on vam veure que podíem ser al capdavant, ens hem marcat l’objectiu d’intentar guanyar la categoria i acabar ben classificats a la general”.

“Si fem una cursa amb pocs errors i sense problemes mecànics, per més que els 4×4 estiguin un esglaó per sobre, podem aconseguir un bon resultat, encara que la prioritat és lluitar amb els vehicles de la nostra categoria, que són els 4×2”, sentenciava Sanz.

La pilot de KH-7 té a favor seu alt nivell competitiu, adquirit en la seva encara curta trajectòria sobre quatre rodes, i que la va portar a ser subcampiona al 2023 i al 2024 del campionat elèctric Extreme E.

Amb 5.100 quilòmetres cronometrats previstos per a la 47a edició del rally Dakar, Laia Sanz té molt clar com ha d’afrontar la prova per aconseguir el seu objectiu d’assolir la meta per 15a vegada consecutiva entre els millors de la categoria de cotxes i liderant la categoria  de vehicles 4×2.

“Plantegem la cursa de menys a més, perquè la primera setmana serà molt dura, amb la crono de 48 hores i l’etapa marató tan aviat. No ens hem de precipitar ni que ens agafin les presses, encara que puguem sortir més enrere a l’ordre de sortida, que és molt possible que ens passi, ja que no tenim la condició de prioritaris. A la darrera edició, va augmentar molt la duresa de la cursa i espero un Dakar similar, així que haurem de tenir la ment molt freda i entrar a la cursa a poc a poc. Cal fer un plantejament intel·ligent”, sentenciava la de Corbera.

Font: Mundo Deportivo i Agències. Imatge: X (@LaiaSanz_)

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here