La pilot de KH-7 va ser la més ràpida de la categoria destinada a cotxes 4×2 i la 23a absoluta a l’etapa pròleg del ral·li

Malgrat no haver pilotat el cotxe des de l’anterior Dakar, la de Corbera es va sentir molt còmoda ahir al volant del Century CR-6T i amb Maurizio Gerini al seu costat.

“Sortíem en 48è lloc, massa enrere, però ha anat molt millor del que podia esperar. Hem tret força temps als altres 4×2, que són els cotxes amb els quals ens podem comparar”.

Ha començat el Ral·li Dakar 2025, i amb ell la 15a participació de Laia Sanz a la prova més dura de l’automobilisme, la quarta per a ella en l’apartat de cotxes. La pilot de KH-7, copilotada per Maurizio Gerini, va protagonitzar ahir un gran inici amb el seu Century CR-6T i va obtenir una molt bona classificació al pròleg: primera de la categoria T1.2, destinada a vehicles 4×2, i 23a de l’absoluta, un resultat que li permetrà sortir ben posicionada de cara a la primera etapa d’avui.

Sanz va invertir 16 minuts i 41 segons a cobrir els 29 quilòmetres de la curta especial, amb inici i final a Bisha, Aràbia Saudita, amb un avantatge de mig minut sobre el segon de T1.2, el francès Simon Vitse (MD), i a 1 minut i 13 segons del primer absolut, el sud-africà Henk Lategan (Toyota).

Així de satisfeta es mostrava la pilot baixllobregatina a la seva arribada a la meta: “Ha anat molt bé. El pròleg era ràpid, amb algunes zones més lentes on, quan hem passat nosaltres, s’havien format uns solcs molt profunds. Teníem el 48è lloc a l’ordre de sortida, massa enrere, i això podia passar-nos factura, però ha sortit tot molt millor del que podia esperar. Hem tret força temps als altres 4×2, que són els cotxes amb els quals ens podem comparar”.

Els inicis de Laia Sanz solen ser de menys a més, però aquesta vegada, la de Corbera de Llobregat va preferir passar a l’atac per evitar complicacions en les properes jornades, en què la pols podria ser un obstacle: “Hem sortit amb la idea de prémer. L’any passat ens vam adormir una mica al pròleg, i aquest any he preferit començar més forta per evitar que ens toqués sortir demà molt enrere, ja que això podria condicionar-nos força els següents dies”.

Més enllà del resultat, la pilot de KH-7 va demostrar tenir un bon ritme de competició al volant d’un Century CR-6T, un fet que contrasta amb la seva inactivitat competitiva dels darrers mesos. De fet, enfrontar-se als primers quilòmetres del Dakar 2025 no era una tasca fàcil per a ella. L’última vegada que es va posar al volant d’un T1.2 va ser a l’edició anterior de la prova, amb l’equip Astara. I des del juliol del 2024 no competia al màxim nivell, moment en què va disputar l’última cursa de l’Extreme E amb l’Acciona Sainz XE Team, amb el qual va revalidar el subcampionat.

“Després de tant de temps sense rodar, m’he sentit molt còmoda, molt millor del que m’esperava; he tingut bon feeling amb el cotxe i amb el Maurizio des del principi. El test previ que vam fer al shakedown no va ser gaire representatiu i no vam poder treballar amb les suspensions. Ara ajustarem quatre cosetes per a demà”, assenyalava la catalana.

Bon començament, doncs, per a Laia Sanz, que intentarà finalitzar el seu 15è Dakar consecutiu, lluitar per la victòria en 4×2 i millorar el 15è lloc absolut de fa un any, si bé el gran desafiament encara no ha començat. Avui, primera etapa, també amb inici i final a Bisha, amb 413 quilòmetres cronometrats, d’un total de 499.

Classificació etapa pròleg:

1. Henk Lategan (Toyota) 00h 15’28”

2. Mattias Ekström (Ford) +00’01”

3. Nasser Al-Attiyah (Dacia) +00’20”

4. Rokas Baciuska (Toyota) +00’21”

5. Joao Ferreira (Mini) +00’26”

23 / 1 (T1.2). Laia Sanz (Century) +1’13”

Font: laisanz.com