Aquest nou servei ordena el moviment dels avions de l’estacionament al carrer de rodatge i estarà prestat per personal dels serveis de trànsit aeri de navegació Aèria
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]’Aeroport del Prat ha implantat el Servei de Direcció de Plataforma (SDP) a la T1 i a la T2. Es tracta d’un servei que s’encarrega d’ordenar el moviment d’aeronaus a la plataforma, des dels llocs d’estacionament fins al carrer de rodatge i a l’inversa. A l’Aeroport de Barcelona-el Prat, el SDP està prestat per personal de Navegació Aèria amb professionals de control de trànsit aeri. El SDP no és un servei de control, sinó un servei aeroportuari que es presta a les torres properes al terminal des d’on es visualitza tota la plataforma.
Els operadors SDP donen instruccions als pilots per organitzar el trànsit i per garantir un moviment ràpid, eficient i segur d’aeronaus a la plataforma. Segons la normativa aplicable, aquest servei es pot prestar directament pel gestor de l’aeroport, amb els seus propis mitjans o mitjançant la contractació d’un proveïdor d’aquests serveis, o, com és el cas de l’Aeroport del Prat, pel proveïdor designat per a la prestació de servei de trànsit aeri d’aeròdrom, segons ha explicat l’aeroport en una nota de premsa.
El fet que a l’Aeroport de Barcelona-el Prat el personal que presta el servei siguin controladors aeris, representa una reestructuració de treball i passa de cinc posicions de control a tres per gestionar el mateix volum d’avions amb els mateixos nivells de seguretat, sent així més eficients.
Aquest canvi és possible gràcies a l’optimització de procediments, a la posada en servei de la Torre de Control Sud, el passat mes de juliol, que optimitza la visió des dels llocs i a la posada en servei de sistemes com la multilateració (que utilitza una tecnologia semblant al GPS i permet que la informació rebuda per la Torre de Control de l’Aeroport sigui més precisa, incrementant la seguretat dels moviments que fan els avions).