El Govern i les constructores arriben a un acord per finançar la perforació dels 800 metres que resten per arribar al Pou de Bifurcació
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]es obres de la línia 9 del Metro de Barcelona en el ramal de la Zona Franca s’han reprès aquest dilluns, segons han informat a l’ACN fonts de les empreses constructores i del Departament de Territori i Sostenibilitat. Després d’estar aturada per manca de finançament des de finals de 2011, la tuneladora tornarà a funcionar per perforar el tram de 800 metres que resta fins arribar al Pou de Bifurcació, on s’uneixen els dos ramals de les línies 9 i 10.
La represa d’aquestes obres és imprescindible perquè el metro arribi a l’Aeroport del Prat el 2014, ja que el tram de la Zona Franca funcionarà com a túnel de servei per a cotxeres i subministrament elèctric d’aquest tram de la L9. Les obres s’han pogut reprendre un cop el Govern i les constructores de la línia 9 han arribat a un acord per finançar la perforació del túnel de la Zona Franca. Així, els recursos que les constructores havien de destinar a construir estacions concessionades d’altres trams de la línia que encara no han d’entrar en servei, es dedicaran a finalitzar el túnel que unirà els dos ramals del costat Llobregat de la L9/L10.
Les constructores de la unió temporal d’empreses (UTE) que estan executant la perforació del túnel de la Zona Franca preveuen que la tuneladora, que es troba entre les estacions de Provençana i Gornal, pot arribar al Pou de Bifurcació cap a finals d’any. D’aquesta manera es podrà connectar el Metro amb l’Aeroport del Prat el 2014, el termini que havia marcat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder.
Les constructores ja han executat el 86,9% de la línia 9
Actualment, ja s’han construït 43,5 quilòmetres de la línia 9, el que representa un 86,9% del total del projecte. A més del tram de 800 metres de la Zona Franca, falten per perforar 4,2 quilòmetres del tram central de la futura infraestructura. Les tuneladores que han d’executar aquesta part de l’obra es troben aturades per manca de finançament a l’alçada de Lesseps, per una banda, i entre Campus Nord i Manuel Girona, per l’altra.
Pel que fa a l’obra del ramal de la Zona Franca que es reactiva aquest dilluns, ja hi ha vuit estacions acabades i sis que s’estan construint, tenint en compte que l’estació de Motors no s’executarà fins que no es desenvolupi la futura zona residencial de la Marina del Prat Vermell. El ramal de la futura L10 és imprescindible per l’arribada del Metro a l’Aeroport, ja que funcionarà com a cotxeres i garantirà el subministrament elèctric de la L9.
Així, la línia 9 unirà Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat amb l’Aeroport a partir de 2014. El Metro funcionarà entre Zona Universitària i l’Aeroport i facilitarà la interconnexió amb la línia 1 a l’estació de Torrassa, la línia 5 a Collblanc i la línia 3 a Zona Universitària, a més del Trambaix a l’estació de Camp Nou.