2.514 socis fan del Baix Llobregat la comarca amb més socis del Club, seguida del Vallès Oriental i el Maresme. L’ 11,9% de les 21.041 empreses de la comarca ja formen part del Club Cambra

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]a Cambra de Comerç de Barcelona acaba de celebrar el primer aniversari del Club Cambra amb una doble jornada sobre TIC i internacionalització, i una trobada empresarial  a la Casa Llotja de Mar de Barcelona, presidida pel nou conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Felip Puig, amb l’assistència de més de 500 empresaris.

La jornada ha servit per fer balanç dels primers 12 mesos de creació de la plataforma de negocis de la Cambra de Barcelona, que actualment compta amb l’adhesió de nou cambres de comerç catalanes i més de 21.100 empreses associades. D’aquestes, 2.514 corresponen al Baix Llobregat. Això suposa que el 11,9%% de les 21.041 empreses de la comarca (censades l’any 2011) ja són membres del Club Cambra.

En quant a la tipologia d’empresa membre del Club Cambra, al Baix Llobregat, 69% són societats limitades i el 26%, anònimes. La resta es reparteix entre cooperatives, persones físiques i d’altres associacions.

En termes relatius, la major quantitat d’empreses sòcies del Club Cambra correspon a les comarques i ciutats incloses en la segona corona metropolitana i la resta de la demarcació (Berguedà amb 39,6% i l’Alt Penedès amb 20,6% encapçalen el rànquing). Paral·lelament, els nombres absoluts més elevats es donen a la primera corona metropolitana (amb més de 2.500 socis al Baix Llobregat i gairebé 1.900 al Vallès Oriental. El Maresme amb 1.476, el Barcelonès Nord  amb prop de 700 i l’Hospitalet amb més de 600 socis) completen el panorama del Club Cambra a la demarcació territorial de la Cambra de Barcelona.

Al conjunt del territori el Club Cambra arriba al voltant d’11.000 empreses; mentre les de la ciutat de Barcelona són 7.432. El romanent, fins a completar els 21.150 socis correspon a la resta de cambres catalanes.2 En aquest sentit,val a dir que en el decurs del primer any de funcionament d’aquesta iniciativa de la Cambra de Barcelona, s’hi han afegit vuit cambres catalanes: Girona, Tarragona, Tortosa, Lleida, Sant Feliu de Guíxols, Palamós, Tàrrega i Reus. Acords amb partners El Club, basat en el concepte doing business, té per objectiu promoure el  networking i l’activitat empresarial i fomentar la internacionalització, la competitivitat i la formació mitjançant productes i serveis prestats per les cambres i per part de tercers, en condicions avantatjoses.

En el decurs del primer any del Club, s’han tancat acords estratègics amb partners com “La Caixa”, Numintec, Fira de Barcelona, Microsoft, Correos, World Trade Center, Epson, Aparca & Go, Port Aventura, Toshiba i el portal Ayudas y Subvenciones, entre d’altres, a banda de Turisme de Barcelona, BCD i Camerdata. Tots ells ofereixen importants descomptes pels socis del Club. En aquest sentit, els socis han pogut disposar en exclusiva d’una línia de finançament de 2.000 milions d’euros de “la Caixa” que s’ha exhaurit en la seva totalitat.

En concret, 2.477 empreses han accedit a aquest finançament. S’han tancat 3.800 operacions, de les quals el 60% han estat inferiors als 100.000 euros. A més, el 61% de les operacions han estat noves, és a dir, no es tracta de renovacions d’operacions ja existents. La tipologia d’operacions ha estat diversa: el 26% són crèdits, el 24% línies de risc, el 19% préstecs, el 8% renting i el 5% preavals, a banda d’altres. A través del Club Cambra, la Cambra de Barcelona ha vehiculat els seus serveis a empreses, dividits en quatre grans àrees: creació de negocis, competitivitat, formació i internacionalització.

Amb aquest instrument, la corporació ha vist incrementats en el darrer any els seus ingressos en un 25% pel que fa exclusivament als serveis a empreses, fins els 9,7 milions d’euros. Gràcies a l’esforç de la corporació, s’ha compensat la caiguda d’ingressos derivada de la supressió de la quota cameral obligatòria. Internacionalització, TIC, assessorament empresarial i formació han estat les àrees més demandades per les empreses. A banda dels productes i serveis propis i dels partners empresarials, les cambres en la seva nova etapa, també han ofert serveis de les administracions públiques gràcies a l’acord entre la Cambra i la Generalitat, que ha permès traspassar gestions administratives per agilitzar els tràmits a les empreses.

Comunitat online Un dels aspectes més significatius del  primer any del  Club Cambra ha estat la Comunitat online, que ha permès als socis del Club integrar-se en una comunitat empresarial virtual. La xarxa social disposa d’una intranet on els socis poden relacionar-se i fer  networking amb altres membres de la comunitat; tenen accés ràpid a totes les novetats en els seus àmbits 3 d’interès seleccionats i grups d’interès i debat amb informació segmentada, segons activitat. Dins de la comunitat, existeix un grup específic per les empreses del Baix Llobregat.

Altres serveis són l’accés a un directori d’empreses amb pàgina d’empresa personalitzable per promoure que les empreses puguin destacar-hi els continguts rellevants de la seva activitat; directori de persones vinculades a les empreses amb informació de contacte i amb possibilitat de seguir els seus comentaris d’una forma fàcil; cercador avançat per facilitar l’accés i consulta dels continguts, oferta personalitzada de productes i serveis i comunitat multicanal per accedir a la comunitat en qualsevol moment amb dispositius mòbils

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here