El Programa @EmprenSocial té, entre d’altres objectius, reforçar la viabilitat i la visibilitat dels projectes d’emprenedoria social que hi participin i ampliar la presència d’aquest nou corrent emprenedor en el conjunt de la societat. L’Ajuntament de Sant Boi s’ha incorporat al Programa i el d’Esparreguera hi col·labora
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]S[/dropcap]ant Boi s’ha integrat en aquesta xarxa formada per 25 grans entitats i institucions del món social, econòmic, acadèmic i empresarial. Es tracta del segon municipi, juntament amb Barcelona, que s’associa al programa. Esparreguera, de moment, n’és col·laboradora.
Sant Boi hi participa amb el projecte CoBoi (Laboratori cívic d’emprenedoria social), un projecte innovador i experimental centrat en la generació col·lectiva d’iniciatives amb un impacte positiu en la solució de problemàtiques socials i ambientals. El fet d’entrar a formar part d’aquesta xarxa és una bona oportunitat per al projecte de CoBoi.
Els objectius del Programa són: reforçar la viabilitat dels projectes d’emprenedoria social, ampliar la visibilitat de l’emprenedoria social en el conjunt de la societat catalana i a les xarxes socials i, en tercer lloc, enfortir l’ecosistema de l’emprenedoria social amb la participació d’entitats i institucions pròpies del Programa.
Amb aquest objecte, s’obre un període d’inscripció fins el 17 de febrer del 2013 als cinc tallers, del projecte “EmprenSocial: Viabilitat i Visibilitat de l’Emprenedoria Social a Catalunya” que tenen com objectiu contribuir a posicionar amb viabilitat estratègica projectes d’emprenedoria social en els següents àmbits:
• Orientació estratègica: Facilitar eines per definir adequadament la cadena de valor i la cadena de sentit del projecte emprenedor, analitzant els seus objectius econòmics i socials, identificant el públic objectiu i definint la seva estratègia de diferenciació.
• Negocis conjunts i aliances: Identificar la complementarietat de productes i serveis, potenciar aliances territorials i sectorials, desenvolupar canals de compra o distribució conjunta i millorar el posicionament comercial.
• Vendes i comercialització: Identificar tècniques de venda per aplicar-les adequadament millorant la gestió comercial.
• Habilitats comunicatives: Adquirir competències clau en l’àmbit de la comunicació, amb clients i proveïdors, medis de comunicació i societat en general.
• Finançament: Identificar fonts de finançament i conèixer les eines necessàries per presentar projectes davant de possibles finançadors o inversors.