El servei e.FACT és un serveix de factura electrònica que suposa beneficis tant per als proveïdors com per l’administració pública que l’implementi
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca s’ha adherit al servei e.FACT del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC), fet que suposa un pas endavant en l’administració local electrònica.
L’e.FACT és el servei de factura electrònica al qual s’ha adherit l’Ajuntament de la ciutat baixllobregatina, i que consisteix en un sistema d’emissió, recepció i intercanvi de factures electròniques amb els proveïdors.
La factura electrònica suposa una sèrie de beneficis per als proveïdors:
– Intercanvi de la informació sense error entre l’Administració i proveïdors (les dades originals arriben a destí per mitjans electrònics sense cap tipus d’entrada manual).
– Registre d’entrada de les factures electròniques per part de las administracions en un termini màxim de 24h des del seu lliurament, així com la reducció dels temps de tramitació.
– Els proveïdors disposen de totes les garanties en la recepció i registre de les factures i s’agilitza l’inici de còmput dels terminis de cobrament.
– Estalvi de costos en la generació i emissió de factures en format electrònic enlloc de la factura en paper.
Per a les administracions públiques la factura electrònica també suposa millores:
– La reducció dels temps de tramitació interna en cada administració.
– L’anticipació dels seus plans de Tresoreria ja que les obligacions de pagament poden veure’s de forma anticipada i automatitzada a partir del moment en què s’efectuen els serveis o es lliuren els subministraments.
– La major eficiència en la gestió, auditoria i inspecció.
– L’estalvi d’espai i gestió més efectiva de l’arxiu. Elimina l’obligatorietat d’imprimir les factures en paper.