La ruta de la tapa de Cornellà, que va començar el 30 d’abril, ja és tot un èxit. Passat el segon cap de setmana, el consum de Quintos amb la tapa de cadascun dels vint-i-un restauradors que conformen la ruta, ha arribat a més de 10.000 unitats venudes. L’èxit ve donat per la qualitat de les tapes, i la comunicació del projecte
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT) va posar en marxa el Quinto Tapa Cornellà, el dimarts 30 d’abril, fins al proper 19 de maig. Passades dues setmanes de recorregut d’aquesta ruta on participen vint-i-un bars i restaurants, ja s’ha arribat a les més de 10.000 unitats venudes d’aquesta parella gastronòmica que formen el Quinto Moritz i una tapa el·laborada. Durant el primer cap de setmana ja es van superar les expectatives dels restauradors, ja que molts d’ells van esgotar les seves existències de Quintos i tapes que tenien previstes.
Les dades de consum de Quintos ofereixen aquesta projecció de vendes, que constitueixen tot un èxit d’aquesta iniciativa local, aconseguint apropar a la ciutat de Cornellà visitants d’altres ciutats de l’entorn, que estan degustant tot tipus d’innovadores tapes. Un dels objectius d’aquesta proposta és motivar el consum dins de la restauració local i potenciar la marca de la ciutat, implicant el comerç i posant en primer pla els principals actius de Cornellà. Aquesta acció compta amb el suport del Consorci per a la promoció i dinamització del Comerç a Cornellà i el patrocini de Moritz.
El seguiment a les xarxes socials, també un èxit
La interacció amb els participants de la ruta de la tapa de Cornellà està sent un altre pilar de l’èxit d’aquesta iniciativa. La web pròpia (www.quintotapa.cat/) ha rebut més de 3500 visites, un espai on els establiments participants estan geolocalitzats i a través del qual es pot accedir a tota la informació de l’oferta de tapes dels restauradors.
El hashtag #quintotapa a la xarxes socials de Twitter i Instagram recull fotografies i comentaris que han realitzat els clients dels vint-i-un restauradors que formen part de la ruta. A través dels perfils de Twitter (@agtbaix) i de Facebook s’informa diàriament de tota l’oferta gastronòmica que es pot trobar al Quinto Tapa, a més de recordar els diferents premis als que poden optar els participants d’aquesta ruta.
Presentació del Quintotapa a agents polítics i socials de la ciutat
Amb l’objectiu de donar a conèixer el projecte, des d’AGT s’ha convidat a fer la ruta de tapes a personalitats de la ciutat que per la seva trajectòria personal i professional, són referents de Cornellà. El divendres 3 de maig comença aquesta acció amb el diputat al Congrés Joan Tardà; i dilluns 6 de maig va participar a la ruta Manuel Flores, que va ser entrenador del FC Barcelona de bàsquet i amb el que aconseguí diferents títols.
També han participat en l’activitat els representants dels diferents partits polítics dels consistoris de Cornellà i del Prat, que estan coneixent de primera mà aquesta iniciativa.