El grup parlamentari d’ICV-EUiA ha preguntat al Parlament sobre aquesta qüestió, una carretera que al llarg de 6,3 quilòmetres, manté set trams amb risc elevat de patir un accident, segons l’últim estudi EuroRAP del trienni 2010-2012

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]a carretera de Begues a Gavà, carretera comarcal BV-2041, és la via amb més risc de patir un accident greu a Catalunya. Així ho conclou el darrer estudi de l’Eurorap; l’informe que analitza els accidents i el volum de trànsit de les carreteres. A banda d’aquesta, 7 més com la C-31 i la C-32 són també perilloses.

El tram de la carretera de Gavà a Begues segueix sent un dels de més risc per circular-hi a Catalunya. Aquest tram de poc més de 6 quilòmetres de longitud és l’únic que apareix com a tram negre de l’estudi que va presentar el RACC i ho fa encapçalant aquesta llista per segon any consecutiu.

El diputat baixllobregatí d’ICV-EUiA, Jaume Bosch, ha presentat al Parlament una pregunta al respecte, adreçada al departament d’Interior: “La carretera BV 2041 entre Begues i Gavà, al Baix Llobregat, ha estat definida com el tram més perillós de la xarxa viària de Catalunya, en l’informe EuroRAP del RACC. Quines mesures ha adoptat el Govern fins ara, i quines mesures preveu adoptar l’any 2014 per fer front a  aquest greu problema?”

Entre els trams amb més concentració d’accidents a Catalunya, segons detalla EuroRAP, també hi figura el Baix Llobregat, amb la C-31 entre El Prat de Llobregat i l’Hospitalet.

El director d’Infraestructures de mobilitat terrestre de la Generalitat, Xavier Flores, va assegurar que ja estan treballant en aquests trams. “L’estudi ens diu que cal treballar intensament, i ho estem fent”, va indicar Flores, que va fer una valoració positiva global però que considera que cal treballar en aquests trams per tenir millor resultat, amb accions focalitzades.

En general, l’estudi conclou que el risc de patir un accident greu o mortal a les carreteres catalanes ha baixat un 1,2% en aquest últim trienni, després que els accidents hagin baixat un 3,95% i la mobilitat un 2,77%.

Segons l’estudi, els quilòmetres de risc elevat o molt elevat suposen un 12% de la xarxa viària analitzada, i els de nivell sota o molt baix són un 73%.

Per províncies, Barcelona té el percentatge més elevat de quilòmetre amb risc elevat o molt elevat, amb un 15,2%, mentre que Tarragona és el que menys, amb un 4,7%.

Respecte a la sinistralitat de les motocicletes, a la xarxa analitzada les motocicletes estan implicades a 270 accidents mortals i greus, un 35% del total, i la xifra d’accidents greus ha augmentat un 1,6% en sis anys. A la xarxa EuroRAP, el 50% dels accidents greus de motocicleta es concentren al 10,2% de la xarxa, concretament en 651 quilòmetres, en carreteres entre les que torna a aparèixer la C-31 entre El Prat i l’Hospitalet.

Durant la roda de premsa, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, va avisar que en aquest context que es vaticina una sortida de la crisi, el parc mòbil seguirà antic però augmentarà la mobilitat, per la qual cosa “les tendències seran molt positives en relació amb la sinistralitat”.

 

Foto titular: Agencia EFE

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here