La vila baixllobregatina de Molins de Rei, viu la peculiaritat de ser la primera localitat de la Zona 2 de la R4 de Renfe, tot i que altres municipis més llunyans de la capital catalana es troben dins de la Zona tarifaria 1. Així doncs, la pujada del transport públic per un molinenc o molinenca, té un cost molt elevat, ja que d’una zona a dos, els preus gairebé es dupliquen
Darrerament, el consistori molinenc s’ha pronunciant davant el greuge que suposa per a a la vila, formar part de la Zona tarifaria 2; i Esquerra i Iniciativa per Molins de Rei van presentar una mocióal Ple, que es va aprovar per unanimitat, a favor de la inclusió de Molins de Rei a la zona tarifaria 1 de Rodalies de Catalunya.
La moció demana a l’ATM que faci un estudi sobre l’establiment d’un sistema de quilometratge que pugui substituir l’actual model a mitjà termini, i racionalitzar-lo en funció del desplaçament i no de fictícies corones tarifàries, a més de sol·licitar que Molins de Rei formi part de la Zona 1 durant l’etapa de transició entre models.
Així doncs, Molins de Rei és un punt calent de la geografia catalana, pel que fa a les mobilitzacions contra la pujada del preu del transport públic, que s’estan succeint arreu de Catalunya, convocades per Stop Pujades.
El passat dimecres dia 12, prop de 60 persones es van concentrar a l’estació de Molins de Rei contra la pujada del transport públic, però també per reivindicar que Molins formi part de la Zona tarifaria 1.