El 3 d’abril del 2004, el Tramvia iniciava el seu primer recorregut al Baix Llobregat. El Trambaix celebra aquest mes el seu desè aniversari amb més de 139 milions de viatges. El dia 3 d’abril del 2004 entrava en funcionament la primera fase d’aquest mitjà de transport. Ara, deu anys després, compta amb 29 parades repartides en 15 quilòmetres

El tramvia es va gestar a causa de la demanda dels ajuntaments de Sant Joan Despí, Esplugues, Sant Just Desvern i Cornellà, pel dèficit de transport públic que patia el Baix Llobregat. Un projecte que esdevenia la opció més factible i econòmica, segons l’Entitat Metropolitana de Transport.

Al 1997, la Generalitat es va comprometre a invertir en el Trambaix. Al 2000, l’Associació de Transport Metropolità i Tramvia Metropolità van signar un conveni on la companyia es feia responsable de la seva construcció i gestió durant 25 anys.

Les obres van durar tres anys i al 2004 es posava en marxa la primera fase. El darrer tram va estar enllestit al 2007, amb la línia T3 fins a Sant Feliu.

Actualment, el Trambaix s’ha convertit en un mitjà de transport de referència en el territori. Segons un estudi de satisfacció realitzat l’any passat, els usuaris del Tram atorguen un notable al servei i, segons dades d’aquest darrer informe, els usuaris valoren l’accessibilitat, la puntualitat del servei, la comoditat, la neteja, la seguretat personal i la conducció suau i segura.

En 10 anys de vida, el tramvia ha realitzat 139 milions de viatges. Una dada que arriba als 200 milions si es tenen en compte les validacions de la xarxa del TRAMBESÒS, que va iniciar la seva vida al maig del 2004. Els reptes de futur són la unificació d’aquestes dues línies, el TRAMBAIX i el TRAMBESÒS; i l’augment de la freqüència de pas dels vagons.

La demanda prevista en els propers anys hauria d’assolir-se amb la unificació d’aquestes dues línies al seu pas per la Diagonal amb una freqüència de pas de 3 minuts que aconseguirien 53 milions de viatgers a l’any.

La intenció del tramvia metropolità és substituir la freqüència de pas dels autobusos horitzontals i verticals per una millor freqüència del tramvia, si la demanda d’usuaris augmenta en el futur.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here