El consistori baixllobregatí va denunciar el passat 22 d’abril davant l’Aeroport de Barcelona l’operativa de pistes aplicada en la nit del 21 d’abril
El consistori exposa que, sense existir motius meteorològics que ho justifiquessin, es va perllongar la configuració diürna més enllà de l’hora límit que estableix la normativa en vigor, que són les 23 hores. Tot això va tenir com a conseqüència el sobrevol de 30 aeronaus sobre la població del municipi.
L’acumulació de trànsits aeris per tractar-se del dilluns de Pasqua “no és justificació suficient pel perjudici mediambiental i de salut pública soferts pels ciutadans de Castelldefels”, segons els tècnics de l’OMSICA (Oficina Municipal de Seguiment i Control de l’Aeroport). Els tècnics municipals argumenten que la capacitat de la configuració nocturna de pistes hagués permès acollir perfectament els trànsits operats entre les 23:00 i les 0:00 hores locals.
L’Ajuntament de Castelldefels també vol destacar la circumstància que “el mateix Dilluns de Pasqua de l’any 2013, amb similar nombre de trànsits al d’aquest any, l’Aeroport va operar correctament sense produir les molèsties severes originades en aquest ocasió”.
El consistori de Castelldefels en la seva denúncia davant l’Aeroport de Barcelona recorda una vegada més la seva condició de municipi amb major nombre de població afectada pel soroll generat pel sobrevol d’avions i la necessitat de respectar molt especialment el descans nocturn dels seus veïns.