La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) argumenta que aquest és un procés que es va iniciar el juny del 2013 després de registrar una reducció del 60% en els ingressos en els darrers vuit anys (de 154 milions d’euros el 2005 a 60 milions el 2013), però que ara “les raons que van conduir a la necessitat de trobar noves fórmules en la gestió comercial han canviat”. Fonts de la CCMA han desvinculat la decisió de les protestes dels treballadors en contra de la mesura

(EUROPA PRESS) –   El Consell de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha aprovat aquest dilluns paralitzar el procés d’externalització del departament comercial de TV3, a la gestió del qual optaven el Grup Godó i el Grup Zeta a través d’un concurs públic.

Segons ha informat en un comunicat l’ens públic, que va posar en marxa el procés d’externalització el juny del 2013, la decisió es deu a l'”evolució positiva del mercat publicitari i als canvis recents en el marc legal”, amb una reducció de canals dels dos principals grups del sector audiovisual després d’una sentència del Tribunal Suprem (TS).

Així i tot, la CCMA ha afirmat que “cal reformular el sistema actual de gestió de la publicitat i impulsar un nou model que potenciï les sinergies dels mitjans de ràdio, televisió i digitals” de la CCMA, amb l’objectiu de recuperar les polítiques de vengui multicanal.

L’ens públic ha insistit que quan va començar el procés d’externalització, els ingressos publicitaris de la CCMA “van arribar a reduir-se un 60%”, i ha recordat que la mesura suposava un estalvi i no posava en risc la publicitat de la cadena.

L’externalització de la gestió de la publicitat de TV3 ha estat ratificada dues vegades pel Parlament, sota la premissa que la CCMA busqués “noves fórmules per guanyar competitivitat en la gestió”, en un moment de caiguda d’ingressos, però amb les modificacions legals i l’evolució positiva del mercat la situació ha canviat.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here