El diputat de CiU afirma que les mesures recentralitzadores de l’Estat “eviten la competència” i “impedeixen que l’aeroport i el port de Barcelona siguin competitius”

Josep Rull, diputat de CiU, ha advertit que el Govern de l’estat ha endegat un nou paquet de mesures recentralitzadores que, de concretar-se, poden suposar “un retrocés sense possibilitat d’esmena” per l’Aeroport i el Port de Barcelona. Rull ha advertit que el Govern espanyol “vol evitar la competència” entre infraestructures i adopta mesures que afavoreixen determinats equipaments. En el cas de l’aeroport, “fan tot el possible perquè tots els vols es derivin a Madrid i així potenciar aquesta funció de hub de connexions intercontinentals per evitar que passi el que fa un anys, quan Barcelona va superar Barajas en viatgers”. “Volen abocar l’Aeroport de Barcelona a ser la T-5 de Madrid”, ha reblat.

Per això es prenen decisions com connectar l’aeroport de Madrid amb rodalies i ajornar sine die la connexió de Barcelona o el sistema de descomptes de les taxes que beneficia Madrid. Rull ha assenyalat que el Govern espanyol pretén conduir les infraestructures catalanes a un escenari pitjor que el que hi havia el 2007, quan la societat civil catalana va fer un acte a l’IESE per demanar la gestió individualitzada de l’aeroport i incrementar la capacitat de decisió de la Generalitat. “Avui, estem molt més lluny d’allà on ens plantejàvem arribar l’any 2007 i més lluny d’on érem el 2007”, ha exposat.

Impedeixen que el Port de Barcelona sigui competitiu

“No tenir capacitat sobre el port o l’aeroport vol dir perdre oportunitats”, ha alertat el diputat de CiU. En aquest sentit, i a nivell de ports, ha titllat “d’ocurrència” la pretensió que aquells que tinguin rendiments hagin de destinar el 50% d’aquests recursos a finançar l’accés a altre ports deficitaris. “El que impedeix és que el port de Barcelona sigui competitiu”, ha continuat, “ja que amb els ingressos de la seva activitat, es financen projectes que donarien més competitivitat a operadors d’altres ports que són la seva competència”.  En total, “37 milions d’euros que anirien del port de Barcelona a finançar altres ports que li farien la competència”.

Davant aquest “despropòsit”, Josep Rull ha anunciat que Convergència i Unió presentarà una moció subsegüent per al proper Ple que permeti que “el Parlament tingui una posició clara sobre com gestionar infraestructures estratègiques tant a nivell aeroportuari com portuari”.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here