Els 7 vehicles formen part del total de 107 unitats que se substituiran a la flota metropolitana entre el 2014 i el 2015
Ahir al matí, l’alcaldessa de Sant Boi de Llobregat, Lluïsa Moret, i el Vicepresident de Transport i Mobilitat de l’AMB,Antoni Poveda, van presentar set nous vehicles que s’incorporaran a la flota de bus metropolità, concretament a les línies SB1, L74 i L75 del municipi.
Aquestes noves unitats són una part de les 107 unitats totals que entraran en servei a tot el territori gràcies al Pla de Renovació de Material Mòbil 2013-2015, que té com a objectiu incorporar vehicles cada vegada més avançats tecnològicament, amb un funcionament més sostenible tot mantenint els alts estàndards de qualitat en el servei de transport de passatgers.
Tot i la situació de crisi econòmica, l’AMB i les diferents empreses operadores invertiran 23,4 milions d’euros (IVA no inclòs) en aquesta renovació. A Sant Boi, el principal servei de transport urbà en autobús el presta l’empresa Oliveras, del grup Baixbus.
Lluïsa Moret va explicar que “aquesta és una operació de gran importància, ja que la mobilitat és un dret de ciutadania que ha de servir, com en aquest cas, per millorar la vida quotidiana de les persones”.
Antoni Poveda va recordar que al llarg de l’any, Sant Boi registra més de 10 milions de desplaçaments en bus metropolità, de manera que la renovació de la flota és un aspecte prioritari per l’AMB.
En total, al municipi s’hi preveu la incorporació de 14 vehicles nous, que s’adscriuran entre altres a les línies SB1, L74, L75, L77 i L78, amb una inversió total de 3,4 milions d’euros. A part dels presentats avui, la propera tardor se n’incorporaran 3 més, i 1 més amb motor Euro 6 per a les línies urbanes SB2 i SB3.
Finalment, el gener del 2015 entraran en circulació 3 vehicles híbrids de motor Euro 6, que s’adscriuran a les línies abans esmentades, de caràcter intermunicipal.
Combinant els motors dièsel i elèctric, la tecnologia híbrida permet estalviar un 30% d’emissions, així com una reducció important de la contaminació acústica. Els vehicles restants compleixen amb les normes Euro 5 i Euro 6, que garanteixen uns controls estrictes sobre les emissions contaminants.
El Pla de Renovació contempla substituir autobusos que ja han complert la seva vida útil per vehicles nous, més respectuosos amb el medi ambient. La vida útil d’aquests vehicles es situa entre 10 i 12 anys amb total garantía de funcionament operatiu, ja que estan sotmesos als preceptius plans de manteniment establerts per l’AMB. Aquestes renovacions parcials de la flota es realitzen aproximadament cada 4 anys, de manera que, en tot moment, la flota compleixi amb l’antiguitat adequada per prestar un servei de qualitat.
El Pla de Renovació suposa la modernització d’ aproximadament el 15% de la flota dels serveis de gestió indirecta, que en total compta amb uns 700 autobusos.
Dels 107 nous vehicles, 94 seran finançats per l’AMB, i els 13 restants aniran a càrrec de les empreses operadores.