La nova decoració convida els nens i nenes que s’han de sotmetre a un TAC o una ressonància magnètica a imaginar que són astronautes en una missió. Però aquesta no és l’única iniciativa sorprenent d’aquest hospital baixllobregatí, la campanya “Sopar per a dos” o la col·laboració amb Macaco per recaptar fons per la lluita contra el cáncer infantil, estan convertint l’Hospital de Sant Joan de Déu en un referent
L’Hospital Sant Joan de Déu, conjuntament amb l’empresa HP, ha transformat l’àrea de diagnòstic per la imatge en una aventura a l’espai gràcies a una nova decoració. L’actuació ha consistit a recrear un ambient fantàstic per invitar els infants que s’han de sotmetre a un TAC o una ressonància magnètica a imaginar una aventura a l’espai.
La decoració crea una història en què els nens i nenes són els protagonistes com a astronautes que es preparen per viatjar en una nau. La directora de l’àrea de radiodiagnòstic per imatge, Teresa Maristany, destaca que “són molts els infants que es beneficiaran de la iniciativa”. L’hospital realitza cada any més de 5.000 TAC i 6.000 proves de ressonància magnètica.
Però a Sant Joan de Déu, no és aquesta la única iniviativa original. L’hospital baixllobregatí, ubicat a Esplugues, s’està convertint en tot un referent a l’hora d’innovar per a millorar la vida de pacients i familiars.
Gràcies a la web Amics de Sant Joan de Déu, ens hem assabentat de la iniciativa Sopar per a dos, que pretén donar “un respir” als pares que tenen criatures hospitalitzades durant llargs períodes.
Hi ha circumstàncies que fan que l’hospitalització d’un fill sigui encara més difícil de portar. La distància de casa, els eterns mesos d’hospitalització o l’abscència de familiars amb qui compartir l’estada, en són només alguns exemples. A Sant Joan de Déu van tenir la idea de fer un Sopar per a dos, amb l’objectiu de regalar a aquests pares un moment de “respir”. Gràcies al Grup Nomo la iniciativa es va fer realitat.
La cafeteria de l’edifici Docent de Sant Joan de Déu es va convertir per unes hores en un restaurant japonès, similar als quals el Grup Nomo té a la ciutat de Barcelona. I, amb molt afecte, van preparar i van servir diferents tipus de plats orientals que van delectar el paladar dels vint pares seleccionats per a aquesta primera ocasió.
A més del Grup Nomo, la vetllada també va comptar amb la col·laboració de la cantant IZAH, amb la decoració aportada desinteressadament per l’empresa BOSSVI i amb els voluntaris d’Amics de Sant Joan de Déu, que van cuidar als petits pacients mentre va durar el sopar.
Aquest Sopar per a dos de finals de juliol, va ser el primer dels quatre anuals que volen oferir als pares de l’Hospital, fet pel que necessiten i esperen més amics solidaris.
Finalment, i no menys important, la exitosa iniciativa que va recaptar 20.000€ per a la investigació contra el cáncer infantil, de la mà de la cançó “Seguiremos” de Macaco però sobretot del seu videoclip protagonitzat per els propis pacients de l’hospital, que va superar els 2.000.000 de visites i va catapultar l’Hospital als mitjans de comunicació.