Calipa, amb 125 anys; Forn i Pastisseria Arenas i Joieria Bassons, amb 100 anys; l’Escola Isabel de Villena i Mohn S.L, les quals acumulen 75 anys de servei; Aribau, Garage Rio, Industrias Puchol Sant Climent, Komatsu España, Muller Martini i San Patrick (Pronovias Fashion Group), que n’han complert 50
La Casa Llotja de Mar va tornar a vestir-se de gala ahir, per retre homenatge a totes aquelles empreses que aquest any fan un aniversari rellevant (50, 75, 100, 125, 200, 250 i 300 anys). El marc va ser el tradicional Dia de la Cambra, que enguany ja ha arribat a la seva divuitena edició, i en el que 100 empreses de la demarcació de Barcelona han rebut el guardó que atorga la Cambra de Comerç en reconeixement al seu esforç i consolidació en el temps. La cloenda de l’acte va anar a càrrec del Conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig.
En aquesta edició, onze empreses del Baix Llobregat van rebre la placa commemorativa, entre les que destaquen Calipa, amb 125 anys; Forn i Pastisseria Arenas i Joieria Bassons, amb 100 anys; l’Escola Isabel de Villena i Mohn S.L, les quals acumulen 75 anys de servei; Aribau, Garage Rio, Industrias Puchol Sant Climent, Komatsu España, Muller Martini i San Patrick (Pronovias Fashion Group), que n’han complert 50.
Enguany, de totes les empreses i institucions premiades, destaca el 300è aniversari de J. Vilaseca, el 250è de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts i el 200è d’Embotits Solà.
El president de la Cambra, Miquel Valls, va destacar que “el teixit empresarial català està basat en la tradició, però també en la innovació i les ganes de millorar, peces clau en les empreses que avui guardonem”.
Valls va destacar el pes de les empreses familiars en l’economia catalana, tant pel que fa al volum de negoci com en la generació de llocs de treball.
L’acte va comptar amb la intervenció del president de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, Ramon Pascual. La cloenda de l’acte va anar a càrrec del conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, que va destacar que “les empreses guardonades projecten la identitat de la nostra economia i s’han sabut adaptar a les noves situacions, èpoques, riscos, tecnologia, amb esforç i amb valor de compromís i transcendència”.