Més motivat que mai i amb la mateixa energia de sempre, el Terror Molins torna a protagonitzar una nova edició carregada d’emocions fortes i amb un ventall de propostes ben excitants. Enguany estrena el reconeixement que l’ha fet mereixedor de pertànyer a la Federació Europea de Festivals de Cinema Fantàstic, fet que es complementa, com és tradició, amb un programa farcit de projeccions i d’activitats paral·leles que permetran a les persones assistents, introduir-se, una mica més, a les mateixes entranyes de l’horror. A més, enguany Festival té un toc d’erotisme, que omplirà Molins del 4 al 9 de novembre
Secció oficial del Festival (PROGRAMACIÓ)
En aquesta edició s’han rebut més de 450 pel·lícules de tot el món, un clar augment respecte a l’edició anterior que consolida edició rere edició la Secció oficial del Festival. Les pel·lícules que participen en aquesta secció opten al premi de Millor pel·lícula, Millor director, Millor actor, Millor actriu, Premi del Jurat Jove i Premi del públic.
Els premis es donaran a conèixer el dissabte 8 de novembre durant la marató de les 12 hores, excepte els premis de Premi del Jurat Jove i Premi del públic que es donaran a conèixer una setmana més tard.
Seran un total de 14 pel·lícules que es distribueixen durant els dies del Festival en sessions individuals entre setmana i la programació de la tradicional marató de les 12 hores. Aquest any dues d’elles són premiers europees, cinc premiers espanyoles i finalment una premier catalana.
JULIA (Matthew A. Brown, 2014)
Marcat rape & revenge que ens presenta Julia (Ashley C. Williams, una de “les parts” del centpeus humà a The Human Centipede, 2009, de Tom Six) maltractada, violada i donada per morta. És una pel·lícula que es cou a foc lent i marca el seu clar homenatge al rape & revenge japonès, tot incloent aire de la nova onada fresca de terror independent americà. El seu director, Matthew A. Brown, ens presenta la seva opera prima, que, a més de dirigir, escriu i produeix des d’una perspectiva inicialment poc sagnant, però amb un to in crescendo de maldat, mal rotllo i manca total d’escrúpols. Una pel·lícula que no deixarà indiferents ni a dones ni a homes.
EXISTS (Eduardo Sánchez, 2014) Premiere espanyola
Un foundfootage d’un dels creadors que ens va aterrir amb El proyecto de la bruja de Blair, el realitzador cubà Eduardo Sánchez. Quinze anys després del seu moment de glòria, el realitzador enllaça una pel·lícula de terror amb grans dosis d’acció i amb tot això ens ofereix el que sense cap mena de dubte és un dels found footage més ambiciosos que s’han rodat mai. Des del principi de la pel·lícula veurem com un dels pares del gènere (juntament amb Daniel Myrick) ens introdueix en l’acció i evita magistralment una de les rèmores que més ha arrossegat el gènere: la introducció avorrida. Sens dubte, una de les apostes fortes d’aquest any, que podreu veure en qualitat de premiere espanyola.
LIVING DARK (David Hunt, 2013) Premiere espanyola
L’any 2001, Ted i el seu germà acaben d’enterrar el seu pare. Mentre tornen a casa després del funeral, topen amb una cova misteriosa. Intrigats, decideixen cavar-hi per saber per què van deixar a mitges el misteriós forat. Mentrestant, pugen a Internet els seus avenços excavant, fins que el 19 de maig de 2001 deixen de publicar en la seva pàgina web. Aquest és el punt de partida de Living Dark,
pel·lícula de terror asfixiant que recorda The Descent (Niel Marshall, 2005). Rodada amb molt pocs mitjans i en espais gairebé sempre tancats, això la converteix en una pel·lícula realment claustrofòbica. Podríem dir que d’aquesta edició és la pel·lícula més independent. Cal destacar que el guió està basat en un creepypasta d’Internet, de manera que segurament no sabrem mai què hi ha de veritat en aquesta història.
ASMODEXIA (Marc Carrete, 2014)
Pel·lícula de producció catalana plena de força, amb un gran guió i uns escenaris dignes del terror al més pur estil de Hollywood. Un home i una adolescent s’encaminen cap a un viatge fosc, amb un compte enrere desconcertant, en direcció a una meta d’alguna cosa que no coneixem. Això és el que el director, Marc Carreté, ens ofereix. Es tracta d’una de les propostes més fresques i sorprenents dels últims anys dintre del nostre territori nacional, amb la qual gaudiran els amants del gènere. Per primer cop competeix una pel·lícula catalana en la nostre jove Secció Oficial a Competició, i a un gran nivell.
LET US PREY (Brian O’Malley, 2014)
Si hi ha una paraula que defineix perfectament l’essència d’aquesta pel·lícula és misteri. Des del primer fotograma ens provocarà la sensació de creure que no entenem res del que està passant, però res més lluny de la realitat. El nostre misteriós predicador ho té tot lligat al mil·límetre i a mesura que avancem ens n’anirem adonant. Un film carregat de sang i violència que farà les delícies de tots els amants del “sang i fetge”. Hem de destacar entre el seu repartiment una Pollyanna Mcintosh que broda el seu paper de femme fatale.
STARRY EYES (Kevin Kolsch i Dennis Wildmyer, 2014)
Aquest film és un viatge per les entranyes del tan conegut i alhora desconegut per tots, Hollywood. Allà, una noia, insistent i persuasiva, anomenada Sarah Walker, serà capaç de qualsevol cosa per tal d’aconseguir el seu somni més preuat. Dotada d’una trama que evoluciona constantment i que no deixa de sorprendre l’espectador, té aires dels malsons “lynchians” i de terror en el cos típic del mestre Cronenberg. En definitiva, una pel·lícula fosca, sense remordiments, visceral, que descarrega el tret de gràcia a les corrosives ambicions de la indústria cinematogràfica a Hollywood.
BERKSHIRE COUNTY (Audrey Cummings, 2014) Premiere europea
Kylie Winters, després de patir assetjament escolar a classe, decideix que prefereix passar la nit de Halloween treballant de mainadera que sortir de festa i continuar patint vexacions. El que la jove no esperava és que en aquell casalot aïllat, enmig del no-res, rebria una visita inesperada al bell mig de la nit. Un home invasion a l’ús, carregat de tots els tòpics d’aquest gènere, però gràcies al bon ritme que té i a la bona realització ens deixa enganxats al seient.
AUTUMN BLOOD (Markus Blunder, 2013) Premiere espanyola
Un survival enmig d’un paisatge idíl·lic. Així podríem definir aquesta pel·lícula en una frase, amb una Sophie Lowe que firma el que possiblement sigui la seva millor interpretació fins ara. Estem davant d’un film que transmet moltíssim sense necessitat de paraules. La mort de la mare deixa dos fills orfes i un pare turmentat pels secrets de família. En el poble estan recelosos per vendettas de temps enrere amb aquesta família i aprofitaran per assaltar brutalment la filla gran quan ensopeguen amb ella sola i indefensa pel bosc.
EL DÍA TRAJO LA OSCURIDAD (Martin De Salvo, 2013)
La nova pel·lícula del director argentí Martin De Salvo pot presumir de tenir una atmosfera carregada de terror, una fotografia envejable i un guió que sorprendrà a tothom. Per allà on passa, ha recollit grans crítiques per part de la premsa especialitzada. Un brot de ràbia, un poble en la meitat del no-res… la filla del doctor està sola a casa i una estranya epidèmia s’està estenent per tota la zona amb una rapidesa insòlita.
SUBURBAN GOTHIC (Richard Bates Jr, 2014) Premiere espanyola
És la nova pel·lícula del director Richard Bates Jr., director de la guardonada i polèmica Excisión, que vam poder veure en la passada edició del 2012. Aquest cop canvia bastant de registre i ens porta una comèdia de terror mordaç, carregada d’humor negre i fantasmes. Raymond és un canalitzador, cosa que significa que pot veure coses que la gent normal ni s’imagina. Durant el seu dia a dia ha de tractar amb fantasmes i altres éssers poc agradables del més enllà. Quan torna al seu poble natal, s’haurà d’enfrontar no solament a antics companys de classe que sempre l’han marginat, sinó que ell i la seva amiga Becca seran els únics capaços d’enfrontar-se a un fantasma que amenaça el seu petit i tranquil poble.
CLOSER TO GOD (Billy Senese, 2014) Premiere europea
Un eminent científic genètic ha aconseguit l’impossible: clonar un ésser humà, un nadó anomenat Elizabeth. Ben aviat, bona part de l’opinió pública es llançarà a la jugular del professor, ja que afirmen que la seva feina va en contra de la lògica humana i en contra de Déu. El que la gent no sap és que el bon doctor amaga un secret molt més terrible… Quan l’ésser humà juga a ser Déu, les coses no sempre surten com un espera. Escrita i dirigida per Billy Senese, la història que ens explica s’acosta molt als primers treballs de Cronenberg, en els quals solia tocar temàtiques molt semblants.
PHOBIA (ALONE) (Rory Douglas, 2013) Premiere espanyola
Jonathan MacKinlay pateix agorafòbia, per la qual cosa des que va morir la seva dona no surt de casa. La seva vida és una espiral autodestructiva que s’agreujarà quan comenci a veure la seva difunta dona a diferents estances de la casa i la figura d’una altra dona que no coneix. És el primer llargmetratge del director Rory Douglas Abel i aconsegueix imprimir una atmosfera opressiva i un ritme que creix a mesura que avança el metratge.
THE MAN IN THE ORANGE JACKET (Aik Karapetian, 2014) Premiere catalana
Cada any, el festival sol presentar una pel·lícula que se surt del que és habitual. Aquesta és la seva aposta d’aquest any. És un film tan violent i fred com el seu protagonista. La curta durada del film i aquest aire de misteri i bogeria que embolica la cinta us deixaran enganxats a la pantalla. L’armeni Aik Karapetian escriu i dirigeix aquesta sensacional cinta de terror i violència al llarg de la qual seguirem les aventures del seu protagonista, Dan, un home turmentat i de mentalitat volàtil que prefereix els cops a les paraules per expressar els sentiments.
I SURVIVED A ZOMBIE HOLOCAUST (Guy Pigden, 2014)
Parlem del film que posarà el colofó a aquesta edició, ja que el més nou del director Guy Pigden, una hilarant comèdia de zombis, serà el que tancarà aquestes 12 Hores. Possiblement estem davant de la pel·lícula més brètola que hem vist els darrers anys, carregada de personatges estereotipats i situacions d’allò més surrealistes i còmiques. Prepareu-vos per acompanyar el becari Wesley Pennington durant les seves aventures en el rodatge d’una pel·lícula neozelandesa de zombis, un rodatge bastant complicat per les exigències dels seus protagonistes i pels zombis reals que abordaran els nostres protagonistes.
A més de la secció oficial del Festival, hi ha moltes d’altres activitats com La Retrospectiva -que enguany relaciona terror i erotisme amb pel·lícules com De Vierde Man o Rabid, el XIII CONCURS DE CURTS DE TERROR I GORE i d’altres activitats com taules rodones, presentacions de llibres, visualitzacions de documentals, etc
Entrades CÓMPRA-LES AQUÍ
– Abonament Festival (vàlid per a totes les sessions): 35€ taquilla – 32€ online
– Abonament de dimarts a dijous: 13€ taquilla – 9€ online
– Entrada marató 12 hores: 27€ taquilla – 25€ online
– Entrada individual retrospectiva: 3€
– Entrada individual Secció oficial: 4€
– Entrada curtmetratges: 8€ taquilla – 6€ online
20% de descompte en les entrades individuals de retrospectiva i Secció oficial amb els següent carnets:
– Carnet Jove
– TresC
– Fnac
– Carnet de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona