Alcaldesses i alcaldes de Gavà, Begues, El Prat, Sant Boi, i Viladecans – ciutats a les que també s’ha sumat Sitges- han signat un manifest on reclamen que la privatització d’Aena garanteixi escrupolosament les restriccions mediambientals existents a l’Aeroport de Barcelona-El Prat, inclòs l’actual sistema de pistes segregades

Davant la imminent privatització de les infraestructures aeronàutiques del país, entre elles l’Aeroport de Barcelona-El Prat, els alcaldes i alcaldesses dels municipis de l’entorn han signat un manifest on reclamen el manteniment d’un model de gestió aeroportuària responsable i amb garanties, que millori dia a dia la qualitat de vida del territori.

Els i les responsables municipals de Gavà, Raquel Sánchez; Begues, Mercè Esteve; El Prat, Lluís Tejedor; Sant Boi, Lluïsa Moret; Sitges, Miquel Forns, i Viladecans, Carles Ruiz, consideren que cal anticipar-se a un possible canvi dels criteris de gestió actual que prioritzin els interessos economicistes enfront impactes socials, territorials i/o ambientals.

És per això que els alcaldes i alcaldesses manifesten la necessitat de disposar de la planificació de desenvolupament de l’Aeroport a mig i llarg termini, prèvia a l’entrada de capital privat, per conèixer-la, debatre-la i compartir-la, si és el cas, especialment en relació a la capacitat operativa de la infraestructura i l’impacte al territori. Segons els responsables municipals, rebre aquesta informació és clau per evitar o preveure situacions que atemptin contra la qualitat de vida del territori. Així mateix, reclamen que durant el procés de privatització es garanteixi la transparència i la informació directa des dels responsables estatals del procés envers els ajuntaments signats del manifest.

Pistes segregades i configuració preferent

Els alcaldes i alcaldesses fan una crida a blindar, abans de la privatització parcial d’AENA, els acords de restriccions ambientals ja existents, inclòs el sistema actual de pistes segregades mitjançant l’aprovació per part de la Comissió de Seguiment Ambiental de les obres d’Ampliació de l’Aeroport (CSAAB). I dins aquest marc de
pistes segregades, que es compleixin estrictament les configuracions preferents, i informar de manera adequada tots els canvis que es puguin produir.

També exigeixen que es mantinguin els compromisos assolits per AENA respecte al manteniment i millora dels espais naturals protegits propietat de l’ens aeroportuari amb una col·laboració econòmica i concreta, així com que en el procés de privatizació s’incorpori un programa de gestió dels terrenys de subsistema de protecció aeroportuària, amb compromisos concrets i dotació pressupostària, garantint les figures de planejament vigents.

Aixi mateix demanen la incorporació d’un programa de desenvolupament del Pla Director pel que fa als terrenys de reserva aeroportuària, concertament entre Estat i Ajuntaments un programa de planificació i calendarització d’inversions.

Els ajuntaments també refermen la voluntat de continuar en el marc de la CSAAB i del Grup de Treball Tècnic del Soroll (GTTR) participant activament en la gestió operativa de l’Aeroport, per fer valer l’experiència dels darrers anys com a municipis afectats pels soroll de la infraestructura.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here