Segons els càlculs, el complex portarà una despesa nova de 6,1 MEUR i provocarà una fuga comercial d’1,4 MEUR

Viladecans (ACN).- El Viladecans The Style Outlets generarà uns beneficis de 4,7 milions d’euros en els comerços i restaurants del municipi.

Ho preveu un estudi encarregat per la Diputació de Barcelona i l’ajuntament i elaborat per la consultoria Retail Talent. Segons els càlculs, d’una banda, l”efecte outlet’ provocarà una fuga comercial d’1,4 MEUR, principalment en roba, calçat, parament de la llar i complements.

De l’altra, però, es produirà una despesa nova de prop de 6,1 MEUR en comerços i restauració.

Nacho Cusí, de Retail Talent, ha destacat que Viladecans pot sortir “molt beneficiada” de la instal·lació de l’outlet en passar de ser una ciutat “amb fuga” de consumidors a municipis veïns a “una de captació”.

1 COMENTARI

  1. Bona tarda.
    Aquest informe del qual coneixem només el resum que els interessa, arriba malament i tard.
    Malament perquè l’estudi d’impacte econòmic es porta reclamant a la Generalitat, a l’ajuntament socialista de Viladecans i als sindicats CCOO i UGT des que es va conèixer la intenció de vorejar la llei de moratòria d’implantació de noves grans superfícies comercials.
    I dic vorejar perquè la sol·licitud, sembla ser es va presentar només un dia abans que entrés en vigor la llei. no és il·legar, però por poc.

    I tard, perquè és evident que es vol fer servir per fer callar als sectors més crítics de la societat i del teixit comercial de tot el Baix Llobregat.
    És el reflex d’un informe que ja ha deixat de banda els principals arguments de tan magne projecte, que eren si no recordo malament, establir uns quants milers de llocs de treball de qualitat, portar als turistes russos i asiàtics en viatges programats, des del port i l’aeroport de Barcelona i per tant no incidir sobre el comerç de proximitat, ni de Viladecans ni de la resta de la comarca.
    No discutiré els números que han donat, perquè no me’ls crec. Una vegada més s’intenta vestir d ‘”èxit de gestió i de visió de futur”, el que en realitat és tornar a un model d’explotació del territori que passa per especular amb tot el que sembli sòl i convertir-lo en plusvàlues a curt termini, arrasant amb la cultura, amb les persones, amb el comerç de proximitat, amb l’activitat agrícola i industrial i en definitiva amb el futur dels veïns de Viladecans i també amb els dels altres pobles limítrofs.
    No és una bona notícia que l’outlet s’acabi construint, ni a Viladecans ni en cap altre lloc del Baix Llobregat.

    Alfonso Muñoz
    Regidor de Promoció Econòmica.
    Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here