La baixllobregatina Laia Sanz (KTM) va conquerir aquest dissabte el seu quart títol mundial consecutiu d’enduro en imposar-se ja durant la primera jornada de competició, a la britànica Jane Daniels, l’única pilot amb opcions de disputar-li el triomf. La de Corbera va marxar immediatament a disputar el Ral·li del Marroc, avantsala del Ral·li Dakar, però no va poder acabar aquest dilluns la primera etapa per una avaria a la moto
La reina de l’enduro
Malgrat que un segon lloc ers suficient per assegurar el seu quart títol en la modalitat, la catalana va guanyar la carrera inaugural del Gran Premi de França amb una renda d’un minut i 29 segons sobre Daniels.
Aquest resultat va provocar que de manera matemàtica Laia Sanz es coronés guanyadora el Campionat del Món d’enduro.
Als seus quatre títols mundials d’enduro, aconseguits de manera consecutiva, s’hi sumen els tretze en trial. Un palmarès espectacular de la pilot de Corbera que, amb un total de disset títols, aconsegueix una xifra del tot inèdita en el món del motociclisme femení.
Una vegada confirmada la seva victòria en el campionat d’enduro, Sanz va renunciar a la prova final que es disputava diumenge, tal com ja havia assegurat prèviament, per arribar a temps al Ral·li del Marroc, que va arrencar ahir i que li servirà de preparació per a la propera edició del Ral·li Dakar.
Avantsala del Dakar, el Ral·li del Marroc
Sanz no va poder acabar ahir la primera etapa del Ral·li del Marroc per una avaria en la seva moto, però continuarà competint, ja sense opcions a la general, per seguir amb la seva preparació pel Dakar 2016.
Sanz va haver d’abandonar a meitat de la primera etapa a causa d’un problema tècnic en el seu KTM quan ocupava la tretzena posició, segons va informar l’equip KH-7.
Laia Sanz va arribar el diumenge a la nit a la localitat marroquina de Zagora, després de la victòria a França i de gairebé 30 hores de viatge i 2.500 quilòmetres per carretera; un esforç que Sanz va realitzar per participar de la prova de la Copa del Món de Ral·lis Cross Country, ideal per entrenar-se amb la seva moto dakariana.
Amb prou feines va poder dormir tres hores abans de dirigir-se a la línia de sortida de la primera etapa. Dos-cents metres després del segon control de pas va haver d’aturar-se a causa d’un contratemps mecànic en el seu KTM que li va impedir completar l’etapa.
“Ha estat una llàstima perquè l’etapa estava anant molt bé. He sortit bastant tranquil·la, sense arriscar gens ni mica, ni córrer al màxim. Em sentia molt còmoda amb la moto i rodar entre els 15 primers a la meitat de l’especial té mèrit perquè en aquest ral·li hi ha molts pilots de gran nivell que lluitaran pel podi en el proper Dakar”, explicava Laia Sanz en declaracions que difon el seu equip.
Després de reparar la moto, l’organització va autoritzar la pilot baixllobregatina a participar de l’etapa d’aquest dimarts, encara que amb la lògica penalització que la deixa sense cap opció a la general.
“Millor que els problemes apareguin ara que no al Dakar. El veritable objectiu de la meva participació en aquest Ral·li del Marroc és preparar el Dakar 2016 i ara el que m’interessa és acumular el major nombre de quilòmetres que pugui sobre el meu KTM”, va agregar la catalana.