Les novetats són la incorporació d’altres serveis que operen al territori metropolità, a més de l’autobús; la informació d’avisos sobre incidències del servei; i la possibilitat d’aportar comentaris i suggeriments en directe sobre el transport públic
L’AMB ha reformulat AMBTempsbus, la seva aplicació que posa, ara més que mai, tot el sistema de transports metropolità al mòbil de l’usuari. En col·laboració amb CETRAMSA, empresa pública de l’AMB dedicada a la informació, s’han introduït importants novetats que converteixen l’app en una eina encara més útil.
Informació 360 graus
AMBTempsbus proporciona, amb la nova versió, informació sobre tots els serveis de transport públic que operen al territori metropolità. Així, mentre que abans només oferia dades sobre la xarxa d’autobusos, s’hi ha afegit els serveis Metro, Tram, Ferrocarrils de la Generalitat i Rodalies RENFE, amb els corresponents horaris i itineraris. Aquesta important actualització permet planificar amb molta més precisió els itineraris, potenciant la intermodalitat entre diferents transports.
Una altra de les novetats de l’aplicació és l’avís, en temps real, de qualsevol incidència relacionada amb la xarxa d’autobús metropolità. Davant de, per exemple, el tall d’una línia o l’anul•lació d’una parada per obres, l’usuari pot veure-ho sobre la seva parada i planificar una ruta alternativa, guanyant així temps i estalviant desplaçaments innecessaris.
Finalment, una nova funció afegida a AMBTempsbus és la possibilitat d’enviar suggeriments i queixes directament als tècnics de mobilitat de l’AMB, per tal de millorar els serveis. L’usuari podrà fer-ho de dues maneres: mitjançant una adreça de correu electrònic, o omplint el formulari oficial de queixes, que s’ha adaptat per accedir-hi còmodament des de la pròpia aplicació. Totes les queixes tenen la corresponent resposta per part de l’administració metropolitana, en el termini de 20 dies.
AMBTempsbus segueix, igual que la resta d’apps de l’AMB, guanyant en ús dia a dia. Actualment compta amb uns 121.500 usuaris en la seva versió Android i aproximadament 56.000 en la versió iOS. Pel que fa al nombre de consultes diàries, les xifres oscil•len entre les 200.000 en dies feiners i les 135.000 els caps de setmana.
Les necessitats dels usuaris han estat l’element clau a l’hora d’idear la nova versió de l’app. S’han analitzat les peticions realitzades a través del correu electrònic, formulari web, xarxes socials i els respectius portals de les aplicacions (Play Store i App Store).