El Mercadal Gastronòmic, una de les novetats d’aquesta edició, ha rebut una molt bona acollida
Del 6 al 8 de desembre s’ha celebrat a Sant Boi una nova edició de la Fira de la Puríssima. L’organització ha fet un primer balanç molt satisfactori. La Fira ha tingut una gran afluència de públic, similar a la d’anteriors edicions (a l’entorn de 260.000 persones), ha gaudit de bon temps i s’ha celebrat sense incidències. Hi han participat 481 expositors (120 de Sant Boi) i moltes botigues locals situades al llarg del recorregut han obert les portes aquests dies.
El Mercadal Gastronòmic , una de les grans novetats d’aquesta edició, ha estat molt ben acollit pel públic de la Fira. Els tres espais que s’han concentrat al nucli històric (1a Mostra de Food Trucks, 2a Fira de la Cervesa Artesana i l’Espai ViCult) han estat dels més visitats d’aquesta edició. Els concerts musicals programats com a complement de l’Espai Vicult han omplert l’aforament.
El Taller de Granja , activitat estelar per al públic infantil, ha estrenat ubicació al Parc de la Muntanyeta, on ha acollit el màxim de la seva capacitat al llarg dels tres dies. 1.300 nens i nenes hi han passat en aquesta edició.
La Carpa Fresca , espai directament vinculat amb els orígens del certamen, ha estat molt visitat i valorat per les famílies. S’hi exposaven productes de la Cooperativa Agrària Santboiana i fruita del Mercat de Pagès i es feien tallers per a la canalla.
L’estand municipal Sant Boi Young Spirit , dedicat a la gent jove, ha rebut més de 9.000 visitants. El vídeo sobre les persones que viuen a Sant Boi i el viatge a l’espai amb ulleres de 360º han generat molts comentaris. També han tingut moltes visites l’estand d’informació turística “A un salt de Barcelona” i l’autobús de donació de sang de la Creu Roja.
En la recepció als expositors ha estat especialment emotiu l’homenatge a pacients de l’hospital Benito Menni que han participat en l’elaboració del cartell d’aquesta edició. També s’ha presentat el llibre solidari “Contes a Baltasar”, de Roland Fosso
Es calcula que, de manera global, l’impacte econòmic de la Fira de la Puríssima és de més de 5,4 milions d’euros .