Després d’anunciar dimarts que Volkswagen tornava a triar Seat Martorell per produir el nou model d’Audi A1, la companyia automobilística ha confirmat, aquest dimecres, que s’endurà la producció de l’Audi Q3, que Seat Martorell ha fabricat els últims cinc anys, a la planta de Györ, a Hongria
El Q3 és model que necessita més mà d’obra i que té més marge per a Seat, fer un Audi A1 són 17 hores de feina, mentre que per fabricar un Q3 en calen 28, segons ha advertit el president del comitè d’empresa, Matías Carnero. Davant d’aquesta pèrdua, els sindicats temen una retallada de plantilla a Seat si no es compensa amb altres models addicionals a l’A1.
La companyia considera que és precipitat parlar d’un excedent de treballadors quan encara no es coneix el nombre d’unitats d’Audi A1 que es fabricaran anualment. Des del 2011, la planta catalana ha produït 478.000 unitats del Q3, un ritme d’unes 100.000 unitats anuals.
L’A1, que pertany a un segment del mercat de més volum, va tenir una producció lleugerament superior el 2014, per sobre de les 115.300 unitats, segons les dades d’Audi. Però la nova versió, segons Carnero, suposarà una producció anual d’entre 180.000 i 200.000 unitats a Martorell. Malgrat aquest volum, sosté que el problema laboral arribarà si no hi ha noves adjudicacions de cara al 2018 o 2019.
Fins ara, l’A1 es fabricava a la planta que la marca alemanya té a Brussel·les. Audi ha garantit el futur d’aquesta fàbrica belga assignant la producció del seu primer tot terreny urbà (SUV) 100% elèctric. L’A1 sortirà de la línia 1 de Martorell, on es fabrica l’Ibiza, i que s’ha renovat completament durant aquestes festes de Nadal. A banda d’aquest model, les instal·lacions també s’han actualitzat de cara a la nova versió d’Ibiza en la qual treballa Seat.
Font: Ajuntament de Martorell