Aquesta línia unirà la Zona Universitària i la T1 de l’Aeroport. Els combois circularan sense passatgers i amb condicions, horaris i freqüències similars als que tindrà quan el servei es posi en marxa oficialment
ACN Barcelona.-El nou tram de la línia 9 entre Zona Universitària i l’Aeroport de Barcelona-El Prat va començar aquest divendres la fase final de proves.
El Departament de Territori i Sostenibilitat informava en un comunicat, que l’ha lliurat a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per tal que pugui iniciar la “marxa en blanc”, és a dir, el procés d’explotació i operació d’un tram de línia sense viatgers però amb les condicions, horaris i freqüències similars als que tindrà el tram de línia en el moment en què es posi en explotació comercial.
El nou tram té una longitud de 20,1 quilòmetres i quinze estacions: tres estan al municipi de Barcelona, cinc a l’Hospitalet de Llobregat i set al Prat de Llobregat.
El procés de “marxa en blanc” va començar divendres després de més d’un any de proves, necessàries per garantir la seguretat i la fiabilitat del tram de línia, que funcionarà de forma automàtica, com la resta de trams que ja estan en servei.
Durant aquesta fase s’han comprovat aspectes com les instal·lacions elèctriques i de seguretat, les estacions, la ventilació, l’energia, les comunicacions o les portes automàtiques.
En aquest llarg procés, que va començar el novembre de 2014, s’han realitzat satisfactòriament més de 3.000 proves que permetran la circulació de trens sense conductor.
El nou tram de l’L9
La posada en servei del nou tram de l’L9 permetrà arribar en metro a la T1, la terminal més utilitzada de l’Aeroport -actualment, el servei de Rodalies arriba fins a la T-2- i unir tres municipis: Barcelona, L’Hospitalet de Llobregat i El Prat de Llobregat.
En el seu recorregut, facilitarà l’accés en transport públic a centres educatius, zones comercials i àrees logístiques i de promoció econòmica. A més, segons el departament de Territori, “millorarà la mobilitat més local i dotarà de servei de metro zones habitades que fins ara no en tenien”.