L’any vinent també es renovarà el León i l’Ibiza i pel 2018 està prevista l’arribada de l’Audi A1 en substitució del Q3
Seat ha anunciat al Saló de l’Automòbil de París que el nom del nou ‘crossover’ de la marca es dirà Arona. La construcció d’aquest nou vehicle evidencia la voluntat de Seat d’apostar per un sector a l’alça i que actualment ja representa el 8% de les vendes de cotxes a Europa. L’Arona serà el segon SUV de la marca i el primer que surt de la planta de Martorell.
El que està considera el “germà petit” de l’Ateca passa a ser, docsn, el tercer model de Seat que es construeix a la planta catalana. Actualment ja s’hi fa el Leon i l’Ibiza, que renovaran els seus models també l’any vinent. El president de SEAT, Luca de Meo, assegura que amb el Leon, l’Ibiza i el nou Arona, afegit a l’Ateca, “s’enfortirà la marca des de tots els punts de vista: comercial, financer i d’imatge.
2017 serà un any molt especial per a Seat”. A Martorell, Seat també fa actualment el Q3 de la marca Audi, que el 2008 està previst que es traslladi a Hongria. En el seu lloc, però, arribarà a Martorell la fabricació de l’A1.
Seat ha triat el nom d’Arona en referència al nom d’una ciutat de Tenerife i també un municipi de la regió de Piamonte, a Itàlia. Amb aquest nou vehicle, la marca culmina l’actual ofensiva comercial, posant un peu més en el sector dels ‘crossover’. La seva fabricació a Martorell suposa, a més, que la planta catalana passi de tres a quatre models en fabricació.L’aposta de Martorell pel SUV implica també mantenir-se en un sector estratègic i de futur.
Les vendes d’aquest tipus de vehicles a tota Europa es va multiplicar per sis entre 2010i 2015 i actualment representa un 8% del mercat. Les previsions del sector, però, són que la venda de SUV encara vagi a més i arribi a representar el 13% de quota de mercat el 2020.Des de Martorell, a banda del nou Arona, els plans per al futur més immediat també passen per la renovació del León i el llançament de la cinquena generació de l’Ibiza. De fet, l’Ibiza i l’Arona compartiran una nova plataforma modular de la fàbrica en la que, el 2008, s’hi afegirà també l’Audi A1, que arribarà a Martorell en substitució del Q3.
Font: ACN