La plataforma ‘No + morts a la C-55’ ho veu com un “nou pedaç” i demana una reunió amb el president Puigdemont

L’anunci que ha fet el Departament de Territori i Sostenibilitat en relació a les noves obres de millora a la carretera C-55 a l’alçada de Collbató, ha provocat una reacció positiva entre els alcaldes i alcaldesses més propers al punt on s’actuarà, tot i que tampoc han mancat les reivindicacions. 

Així doncs, les localitats de Collbató i Olesa de Montserrat s’han mostrat satisfetes pel desdoblament i l’arranjament de la via, tot i que en declaracions a l’ACN, Pilar Puimedon, alcaldessa d’Olesa, ha criticat que la barrera central de separació dels sentits de circulació suposa un “perill” per a ciclistes i vianants. 

Especialment crítica s’ha mostrat la plataforma ‘No + morts a la C-55’, que lamenta que l’actuació és un “nou pedaç” a la carretera i critica que es tracta d’una “decisió arbitrària que condemna a tot un territori a la misèria encerclant-lo amb barreres”.

El Departament de Territori i Sostenibilitat va anunciar aquest dilluns una nova actuació a la C-55, en concret en un tram de 2 quilòmetres al terme municipal de Collbató. Es tracta d’unes obres que inclouran la creació d’un tercer carril a la C-55 i una barrera central entre els dos sentits de la marxa. 

La previsió que ha fet el departament és que les obres comencin la primavera vinent i tinguin un termini d’execució de 9 mesos. Els treballs es licitaran per un import de 3,5 MEUR. 

Per la Generalitat, aquesta actuació ha de permetre “millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit” en un tram de carretera que registra un trànsit de més de 14.000 vehicles diaris. 

Els alcaldes inalcaldesses dels municipis més propers al punt on s’efectuaran les obres, Collbató, Olesa de Montserrat i Monistrol de Montserrat (Bages), s’han mostrat satisfets per l’anunci de la Generalitat i consideren que és una bona notícia que es faci un nou carril en aquest tram de la via. 

On no coincideixen els representants municipals és en la mesura de col·locar una barrera de seguretat de formigó, d’1,6 metres d’amplada, per separar els dos sentits de circulació i evitar així els xocs frontals. Mentre que el batlle monistrolenc considera que no es pot oposar a una actuació “si ha de servir per garantir les vides humanes”, l’alcaldessa d’Olesa, Pilar Puimedon, la veu una mesura “molt perillosa” pels vianants i ciclistes. 

De fet, Puimedon també creu que, en cas que hi hagi una emergència a la via, la barrera central també provocaria que “les ambulàncies no puguin arribar al lloc dels fets”. 

Tot i que les obres d’actuació a la C-55 pertanyen al terme de Collbató, aquest és el municipi menys afectat pels treballs, ja que és una via molt poc utilitzada pels veïns de la població. Per accedir a la C-55, els veïns de Collbató han de conduir per una carretera de 6 quilòmetres plena de revolts, de manera que, segons ha explicat a l’ACN el batlle del municipi, Miquel Solà, “només l’agafem de manera molt puntual per anar a Manresa, però la nostra carretera de referència és l’A-2”. 

Tot i això, Solà ha mostrat la seva satisfacció per l’anunci de les obres i ha exposat que es posen al costat de les plataformes ciutadanes amb l’objectiu que s’impulsin les mesures necessàries a la carretera. 

Precisament, aquest dimarts al matí la carretera C-55 va patir importants retencions a causa de dos accidents. Un sinistre al terme municipal de Monistrol de Montserrat ha col·lapsat la carretera al voltant de les sis del matí quan dos turismes i una furgoneta han col·lidit. Un segon accident entre Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet també ha complicat la circulació a la C-55. Amb tot, segons la Plataforma ‘No + morts a la C-55’ aquest dimarts al matí hi hauria hagut fins a quatre sinistres en aquesta carretera. La plataforma ‘No + morts a la C-55’ ho veu com un “nou pedaç”La plataforma ‘No + morts a la C-55’ considera que les noves obres previstes a la C-55, al tram de davant de l’Aeri de Montserrat, són un “nou pedaç”. 

La seva portaveu, Fina Casals, va lamentar que prenguin “decisions arbitràries condemnant a tot un territori a la misèria i encerclar-lo amb barreres, des d’un despatx de Barcelona”. Casals creu que, més enllà de convertir la carretera en “una ratera”, també “ens estan prenent el pèls i ens estan ‘torejant’”. 

Pel que fa a la mitjana, Casals va assegurar que la mesura evitarà accidents frontals, però creu que en provocarà d’altres, “ja que la convertirà en una autèntica ratera”. La solució, per tant, no convenç les víctimes i familiars d’aquesta carretera, que consideren que “el que necessita amb urgència la C-55 és executar els projectes de desdoblament, de moment, entre Castellbell i Manresa”. 

Segons Casals, la UE recomana desdoblar les carreteres que sobrepassen els 12.000 vehicles diaris. “Per tant, què ha de recomanar amb 36.000 vehicles?”, es pregunta. Per tot plegat, la plataforma ha demanat una reunió conjunta amb el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, els consellers de Territori i Interior, però de moment encara esperen resposta.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here