L’operació, a causa d’obres de manteniment a la pista principal, no tindrà cap afectació sonora sobre la ciutat del Prat

Entre el 10 de gener i el 5 de febrer de 2017, l’aeroport de Barcelona – el Prat operarà només amb dues de les tres pistes: la tercera i la transversal. La pista principal, la més desgastada a causa del seu ús principal per a aterratges, quedarà fora de servei durant aquest període perquè s’ha de sotmetre a obres de reasfaltatge i de substitució de les 2.000 balises lluminoses.

Aquest canvi en l’operativa de les pistes no tindrà cap efecte sonor sobre la ciutat del Prat. 

L’aeroport ha triat aquestes dates perquè són les que registren un menor moviment d’avions de tot l’any. Així, no hi haurà reducció del nombre de vols, sinó reubicacions cap a les franges horàries menys explotades o bé utilització d’avions més grans.

Durant tres dies de la segona quinzena de febrer, l’aeroport operarà només amb la tercera pista, just en el moment en què les obres de manteniment de la pista principal es facin en l’encreuament amb la pista transversal.

Nova configuració

Mentre durin les obres, i en condicions meteorològiques normals, els aterratges es faran a la pista transversal des del mar i els enlairaments a la tercera pista en direcció a Barcelona. 

En canvi, amb condicions de vent fort, només es farà servir la tercera pista, amb enlairaments cap al sud i aterratges des de Barcelona. Aquesta mateixa configuració es farà servir els tres dies en què la pista transversal quedi inutilitzada per la interferència de les obres de la pista principal, que rebrà una capa d’asfalt de mig metre de gruix apte per resistir els aterratges d’avions de gran tonatge. 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here