La marca automobilística ha venut un total de 410.200 vehicles, un 2,6% més que el 2015 (400.000), sent el millor resultat des de 2007
En els últims quatre anys, les vendes de SEAT han crescut un 27,8%, el que representa 89.200 vehicles més que el 2012 (321.000). El nou Ateca ha impulsat els lliuraments de SEAT. El primer SUV de la companyia, que va arribar als concessionaris a partir de juliol, ha acumulat 24.200 unitats venudes des d’aleshores.
Gràcies a l’exitós llançament de l’Ateca, en el segon semestre de l’any les vendes de SEAT han pujat un 5,3%. Al bon resultat de l’Ateca, se li ha afegit el creixement de l’Alhambra i del León. Tots dos models han tancat el 2016 amb la xifra de vendes més alta de la seva història. En l’any del seu 20è aniversari, el monovolum de la marca creix a dos dígits, un 13,6%, i arriba a les 30.700 unitats.
Pel que fa al León, suma un 3,0% i arriba a 165.000 vehicles. Es tracta del millor resultat de vendes del León des de la seva estrena el 1999 i és el model més venut de la marca. Per la seva banda, l’Ibiza està arribant al final de la quarta generació amb un alt volum de vendes i ha tancat 2016 amb 152.000 vehicles lliurats, un resultat lleugerament per sota del de 2015 (-0,9%).
320.000 vehicles lliurats a Europa Occidental
A Europa Occidental han arribat a les 319.900 unitats, un 2,2% més que el 2015 (312.800) gràcies a l’impuls de mercats com Àustria (+12.9%), Suècia (+31,3%) i Portugal (+17,0%). És el millor resultat des de 2007. SEAT acaba, a més, l’any en positiu en els cinc principals països europeus.
A Alemanya, el primer mercat de la marca, les vendes pugen un 2,5% i arriben les 90.000 unitats, mentre que Espanya li segueix a continuació amb unes entregues de 77.200 vehicles (+0,1%).
El Regne Unit i França, el tercer i cinquè mercat de SEAT, avancen un 0,5% fins a 47.400 i 22.500 vehicles respectivament, mentre que a Itàlia (el setè mercat de la companyia) les vendes creixen un 3,9%, amb un total de 16.500 cotxes lliurats.
Rècords històrics a Turquia i Israel
El creixement a Polònia (+22,0%), el primer mercat de SEAT a la regió, i a Hongria (+11,1%) ha estat el motor de les vendes de SEAT en els països de l’Europa de l’Est, que en el seu conjunt sumen un 8,2% fins als 28.200 vehicles (2015: 26.100).
En aquest cas és la xifra de vendes més alta des de 2008. A més, SEAT incrementa les vendes un 3,2% a la República Txeca, on aconsegueix el millor resultat de la seva història. I durant el 2016, SEAT ha batut de nou el rècord de vendes a Turquia i Israel. Turquia, el sisè mercat de la companyia, és el país que aporta més volum després de pujar un 41,7% i arriba a 19.700 vehicles, 5.800 més que el 2015.
A Israel, SEAT creix un 6,2% i suma un total de 8.000 unitats venudes. A més, a Mèxic, el quart mercat de la marca, SEAT ha venut 24.500 vehicles, un 1,5% més que l’any anterior. D’altra banda, durant l’any 2016 SEAT va iniciar les vendes a Singapur i Maurici, dos nous mercats que se sumen a Moldàvia i Palestina, oberts el 2015.
SEAT continuarà aquest 2017 l’ofensiva de producte iniciada amb l’Ateca. Aquest mes de gener arribarà als concessionaris l’actualització del León; en el primer semestre de l’any, l’Ibiza; i, posteriorment, el nou Arona. El llançament de l’Ateca no només està tenint una repercussió positiva en els lliuraments a clients de SEAT sinó també en els resultats financers.
En els nou primers mesos de 2016, la companyia va obtenir un benefici operatiu de 137 milions d’euros, una xifra que multiplica per 11 el benefici aconseguit en el mateix període de l’any anterior.
Font: Ajuntament de Martorell